Mina metastaser och förändringar

Nu ska jag försöka skriva ner vad doktorn sa om mig och mina små ”kamrater”..

Jag har alltså tre stycken som sitter i ländryggen.. Just där som själva kurvan ut mot rumpan är.. Det som syns här är tre, 1 cm i diameter, stora tingestar… hur stora metastaserna är är svårt att se då min kropp försöker att besegra dem och därför så är det inflammerat runt själva metastasen.. det är därför jag har ONT.. inte av själva metastasen alltså.. för så stora är de inte…

Jag har också en som sitter på utsidan av bäckenet.. upp mot höftkammen..

Sedan har jag en förändring i höften.. denna ska jag röntga med vanlig röntgen för att se lite bättre vad det är för något.. för när jag gjorde MRT så var inte höftbenet med.. och den sitter högt uppe i höften…

Så har jag en förändring som sitter under den där lilla gropen man har i halsen… just där bröstbenet börjar.. och det är alltså inte heller någon ”riktig metastas”..

Fan.. och jag som har klarat de där två första åren då risken för återfall och metastasering är som störst… och så när jag har två månader kvar till mitt tre årsjubileum så får jag små kompisar…

Behandlingen återkommer jag till…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 svar

  1. Du klarar detta! Din kropp kämpar redan mot dem, du är stark och har en jäkla massa jävlar anamma i dig!
    Tack för dina mail, har tänk på dig hela kvällen o natten, När klockan var 5 gav jag upp o gick o upp för att koka lite java.
    Har ju själv haft återfall, så jag kan relatera till ångesten.

    Mod o styrka kära du, mod och styrka!
    KRAM

    Ja, det är bara det att jag måste uppbåda lite glöd.. men den finns där… och nästa vecka sätter det gång..
    Jag blir glad för varje kommentar jag får.. för de lyfter mig..

    Kram i massor
    Pys

  2. Jag blir så arg, men jag vet inte vad jag blir arg på. Kanske sjukvården eller kroppen. Vet inte. Känner vanmakt pysan. Finns det idag något mänskligheten i n t e klarar av? Jo, att bota cancer. Att få bort skiten permanent ur kroppen borde väl inte vara en utopi.

    Vi lever i en värld vi knappt är i fas med. Idag finns nästan inga begränsningar för vilka maskiner eller mediciner som både kan och har forskats fram. Men cancer. Jag kan inte köpa att den utmålas som det stora mysterium det är. Vad är det som saknas? Forskning? Jag köper inte det heller. Det är en priorteringsfråga och om världen skulle satsa lika stora pengar på cancerforskning som de gör på att utveckla vapen att användas i krigföring skulle vi knappt ha några obotliga sjukdomar. Inte cancer iaf.

    Jag hoppas du ger dina ”kamrater” en omgång de aldrig fått tidigare, jag hoppas du kämpar ner dom en gång för alla med hjälp av kropp, själ och medicin. Jag önskar jag kunde ge dig all världens styrka och lite till i din kamp. Ge aldrig upp. Så länge det finns liv så finns det hopp.

    Mina varmaste kramar
    motherwitch

    Jag har mitt jävlar anamma och detta håller på att bubbla upp igen… så resan från A till B gör en ordentlig omväg runt lilla a också…

    Kram Pysis

  3. Jag tänker på dig och jag tycker mig hitta en kämparglöd och jävlaranamma i dina ord! Det gläder mig! Kämpa på och besegra de jävlarna! Kram A-K

    jävla knöl.. jävla sjukdom.. jävlar anamma…
    Det har jag sagt hela tiden…

    Kram Pys

  4. tanken kan ju försätta berg sägs det ..så med alla våra tankar som går till dig så blir det ett helt jävla bergspass som kan flyttas ..så nu ..med ditt jävlaranamma å våra tankar å så lite kemiska preparat från de duktiga doktorerna å sköterskorna så flyttar vi dina ”kompisar” rakt ut i världsrymden
    kram

    Ja, vi flyttar hela himalaya.. *asg*

    Ja.. mina nya ”kompisar” hittar nya planeter hela tiden på sin resa.. *asg*

    Kram Pys

  5. Nu får vi se vad Du får för behandling, om det blir samma som jag har, för djävligt är det i vilket fall som helst!
    Förstår så väl hur Du känner just nu, Du vet hur jag var när vi pratades vid senast, nu har värsta”chocken” lagt sig och jag blir mer och mer ”stridslysten”, vi måste stå enade och kämpa nu!
    jävla knöl.. jävla sjukdom.. jävlar anamma…
    Kram
    E-L

    Ja.. jag vet ju lite.. men det blir ett blogginlägg om detta så småningom.. när jag orkar… idag är jag trött nämligen.. vakna 04.30 och kunde inte somna om…

    Kram Pysis

  6. Skickar mängder av mentala metastasmördande kaststjärnor att skicka ut i din kropp!

    Du klarar detta också. Du gör det.

    Ja Ister.. jag gör nog det… och nu har jag både siliconisar och metastaser att slänga på folk om det nu blir något bloggkrig.. *asg*

    Kram Pys

  7. Jag tänker på dig så och du har så rätt i att leva NU. Precis så.

    Hoppas så att du slipper ha så ont. Vet också att du har styrkan och att det går bra det här.

    Jag tycker att du är fantastisk, visste du det?!

    Många söndagskramar:)

    Nä.. jag visste inte det *rodnar*

    Det värmer att få höra sånt..
    Kram Pys

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

