Hår

Jag satt och drog och drog och drog…. varje kväll och jag samlade.. Först la jag det på bordet:

cancern 027[ein hewg hawr pouw hewshoolspaapper]

Så såg jag plötsligt ut så här:
Pysan me lite hår[ein tuurnhawrig Peyzaan]

Hårsnodden som jag hade jämnt och som jag drog tre varv runt hårtofsen och sista varvet var precis att det gick… kunde jag snart dra 5 varv.. varvid det inte var några problem med något varv…

Håret föll i drivor….

Jag samlade ihop det så gott jag kunde.. och la i en påse..
cancern 030[ein pawse kweenohowr i prowfeel]

Så här såg påsen ut från sidan..

cancern 031[ein pawse kweenohowr]

Så från att ha sett ut så här:
bild-047[Peyzaan meid hawret kwar pouw huuvuudeet]

Så ser jag idag ut så här:
cancern 032 [ein fliintskaalleeg Peyzaan]

Ja, det är en bananplanta som syns i bakgrunden…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

9 svar

  1. Hej Pys.
    När bilden kom upp innan jag hade fokuserat hann jag tänka men har Pys lagt huvudet på bordet(.Den första).Det var en redig kalufs att sköta om.Men förstår att det inte kan vara lätt att mista håret och känna att det lossnar.

    Men måste säga att du är riktigt fin utan hår,smörar inte.

    Har du drivit upp bananplantan själv?Du kanske har gröna fingrar.
    Varma tankar
    Kram Lillemor

    Den första bilden av håret som ligger på köksbordet.. är bara 1/3 del av mitt hår… Jag fick ihop 2 gånger till… och det är sen allt som ligger i påsen… så jag har väl 1 kg hår..

    Smöra på du…

    Bananplantan har jag fått.. eller fått köpa genom att jag prenumererar på blommor.. får 10 lådor under 1 år.. och jag vet aldrig vad jag får… lika spännande varje gång… nu fick jag bananen.. och den frodas….

    Kram Pys

  2. Kan du inte klistra håret på silikonisen. Jag menar…en hårig bringa kan ju vara sexigt?

    *springer ut fort som f-n*

    *rusar efter och slänger hårbollar*

  3. Vilken man du har haft innan!

    Jag tål ju ej nån schampoolukt, skulle behöva va skallig, men om man rakar sig kliar det väl? Fryser ju oxå om huvudet, trots att det är varmt. Ett elände är det !
    Läste om nån som tvättade håret i bikarbonat. Mitt blir så fett, så blir väl ännu äckligare då. Har försökt med lera, men luktar.

    Tur att du passar att va utan hår,alltid en fördel.

    Ja.. mitt hår var mycket.. Det kliar INTE.. för det ramlar av så fort som det kommer ut nu.. men det är för att jag går på cyton..

    Finns det inget oluktande schampoo?

    Jag ser så många fördelar att vara utan hår: inga löss, inga mjäll, sparar pengar på både klippning och schampoo och så behöver jag inte göra någon vacker frisyr på morgonen..

    Det finns hur många olika sjalar som helst man kan ta till…

    Kram Pys

  4. Du är riktigt snygg utan håret Pys :))))
    Jag gillar din nya look…

    Kramisar

    Visst är jag…

    Nu ska jag bara få lite färg på skullten.. så kan vi göra stan osäker sen..

    Kram Pys

  5. Hej Pys!

    Du är minsann riktigt fin utan hår (också)!!!!!!!!

    Kram
    Barbro

    Hej Barbro

    Ja.. visst är jag.. *fnitter*

    Det upptäckte jag förra gången.. att jag har en rätt så fin huvudform..

    Kram Pys

  6. Du är jättefin!
    kram

    Tackar…

    Kram Pys

  7. Du har jättefin huvudform! Det har min dotter med. Hon passar utan hår, det gör verklgien du också. Hon är van nu, förstår om det känns tungt för dig.
    Men hörrudu, vad myket hår du hade!! Helt otroligt! Det kommer tillbaka, det är en tröst.
    Många många kramar Jessica

    Tack för berömmet angående min huvudform.. för det är ju bara utsidan.. insidan är rätt tom…

    Ja.. håret kommer tillbaka… och ja, jag har otroligt mycket hår… ingen som inte har sett det kan förstår hur mycket det verkligen är…

    Kram Pys

  8. Nu ser du ju ut som du gjorde när jag först lärde känna dig 2006 :) Tycker du är fin utan hår eftersom du har en bra form på huvudet .Inte alla ”klär” i det.
    Sen bara garvar ja åt Isters kommentar, ja jisses…e det inte kaststjärnor o popcorn så e det hårbollar :) *asg*

    Diggar dina Hipp Hipp kommentarer! Bara såååå klockrena!

    KRAM

    Ja.. jag är ju sån.. en kvinna just nu utan hår… för utstrålningen satt ju i brösten.. eller hur var det nu??? :-)

    Hipp Hipp kommentarerna fick jag hjälp med av Den älskade maken… Fast jag talade om vad det skulle stå.. och så fick han hjälpa mig med stavningen.. för just nu lider jag lite av cytostatikahjärna… glömmer mer än hälften..

    Kram i massor
    Pys

  9. Snygg skalle har hon!
    Sluta aldrig blogga/skriva Pysan! (T.o.m din cytostatikahjärna är knivskarp!

    Må bättre kramar i massor!

    Tackar för berömmet…
    Den älskade maken tyckte att jag hade krympt… :-)
    Nä.. jag ska blogga.. i alla fall så länge jag har läsare och så länge jag ser bokstäverna…

    Kram Pys

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

