ringa sjukhuset och att må som man mår

Nu på morgonen har jag ringt till sjukhusets avdelning för cytostatika. Jag skulle dit i morgon, men genom att jag fortfarande inte är helt frisk så tyckte jag att det är bäst att ringa och fråga.
Sjuksköterskan tyckte att det var bra att jag ringde, så nu har jag avbokat cytostatikabehandlingen i morgon. Jag ska iväg på fredag istället och ta proverna på morgonen. Jag fick också fylla i ett extra prov.

Ni som undrar vad de gör:
Jag går alltså upp på vårdcentralens lab och tar prov.
De prover de vill ha är följande:

  • kB – Hb (blodvärdet)
  • kB – leukocyter (vita blodkroppar)
  • kB – trombocyter (detta är också en typ av blodkroppar)

Nu är det så att de vill ha ett CRP också. För att se om jag fortfarande har en infektion i kroppen på fredag. Har jag det så får jag hoppa cytostatika behandlingen då. För då ringer de till mig.
När det gäller leukocyter och trombocyter så ligger jag ju lägre än vad en frisk person gör. Nu vet jag inte vad jag ska ha för värde för att få cytostatika, men det jag vet är att värdena för mig är lägre än för en frisk person.

Jag snorar fortfarande.. och nu har jag fått hosta också. Det är inte kul. Dessutom fick jag sätta väckarklockan till idag eftersom jag skulle ringa avdelningen nu på morgonen, för att veta om jag skulle dit eller hoppa över det.

Dessutom har jag en del att göra idag. Jag har fått såna mardrömmar av Svavas inlägg igår.. och så läser man Almas idag. Så nu vet jag vad jag gör… *asg*

Annars så mår jag väl som jag förtjänar.. Trött och grinig..

Ett svar

  1. My brother recommended I would possibly like this blog. He used to be totally right. This publish actually made my day. You can not imagine just how a lot time I had spent for this info! Thanks!

Kommentera

