Biverkningar av cytostatika

Så nu har det gått några timmar sen jag fick min cytostatika..

Dimblicken som jag får direkt efteråt är borta.

Men nu börjar allvaret..

Magen känns tung och uppsvälld (cortisonet)
Jag har lyckats gå och göra stora A. (kommer att ta 10 droppar ikväll för att inte få förstoppning igen).
Nu har också mina rapar satt igång. Jag rapar mycket och detta har jag märkt förs förra gången jag fick cytostatika. Trodde att det var maten den gången.. men nu inser jag att jag rapar mer efter att ha fått cytostatika… sakta men säkert försvinner mina rapar för varje dag..
Funderar på att jag ska gå ut och ta lite samarin.. kanske hjälper mig i mitt lilla dilema..

För det är inte kul att sitta och rapa…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: