Min blogg och min cancer

Nu är det oktober.. och därmed Rosa bandet kampanjen…
rosa-bandet.png

Denna kampanj är för bröstcancer.. Vilket är jättebra…

Först lite historik:
Jag började blogga den 17 maj efter det att jag hade hittat en knöl.. vågade efter ett antal månader med knölen gå iväg till vårdcentralen med den..

Så snart har jag bloggat i fem månader… Om mig och min bröstcancer.. fler som har bröstcancer kommer till bloggen och det är kul…
Jag har varit med i aftonbladet eftersom jag bloggar om det.. och det går att läsa här.

Denna blogg är mycket en ämnes blogg om min cancer.. men visst ibland har jag skrivit annat också… allt bara för att få bloggen att fortsatta att fungera..

Ibland har jag bara velat ligga i sängen och inte klivit upp.. ja.. jag har såna dagar.. såna där läskiga dagar när jag tror att jag inte kommer att överleva.. att jag kommer att vara de där 14-15% som inte överlever…
Det som har fått mig till att komma upp är familjen och så faktiskt bloggen.. så är det..
Många gånger har en bloggare fått mig på bra humör.. mycket för att jag har läst något kul.. eller att jag har fått en underbar kommentar…

Detta har gjort att min dödsångest faktisk har försvunnit.. och livet har fått ta över hand…

En blogg.. en tanke.. så lite har räckt….

Jag vill på detta sätt tacka er alla.. ni som lämnat roliga kommentarer till mig och även ni som har skrivit såna roliga bloggar att jag har gett mig fan på att jag måste leva.. för att få fortsätta att läsa….

Tack!

« »

3 svar

  1. det viktigaste när man råkar ut för nåt så hemskt som cancer är att veta hur stark tankekraften är.. det har hjälpt mig otroligt mycket!

  2. Ja.. Mitt mantra har ju varit:

    Jävla knöl.. jävla sjukdom.. jävlar anamma…

    Kram Pys

  3. Hej! Jag skriver till dig för att jag har skapat ett armband till förmån för Cancerfondens rosabandet-kampanj. Det heter rosa armbandet och kostar 199kr. 50% av överskottet går direkt till cancerfonden. Jag skulle bli jätteglad om du kunde tänka dig att skriva om armbandet på din blogg. Ju fler som deltar i kampen desto mer pengar till ny forskning! Läs mer på http://www.hildestamdesign.se Tack oavsett hur du väljer att göra! Anna

Kommentera

