Min framtid och vad jag kan tänka mig väntar mig

I dagsläget är det rätt så bra med mig. Orkade faktiskt upp för ”fortbacken” och det har jag inte gjort innan.. energin blir bättre fram till det är dags för ny kur med cyto.. då dippar jag ner igen… och så tar det lite mer en en vecka innan jag orkar cykla hela vägen till dagis för att hämta son.

Tänk att det blev så här av att jag fick bröstcancer.

Varje dag läser jag vissa bloggar. Det är min morronrutin nummera.. kommentera lite och så..
Den här bloggen tillhör dem jag läser om det har kommit något nytt och idag har de det. Kämpa på.
Det inlägget som jag länkar till gör att jag idag kommer att försöka se på min framtid.

Jag har två omgångar cytostatika kvar. Den 30 oktober är nästa gång.

När jag sen är klar med cyton så väntar strålning. Jag måste då åka till Göteborg och jubileumskliniken på Salhgrenska.
Fast innan strålningen börjar så måste jag genomgå en CT torax och buk. Alltså siktröntgen av mina organ i kroppen. Kommer att blogga mer om det när jag varit iväg på det.
Sen kommer jag att få tattuering.. av denna kommer det sen att bli en vanlig tattuering. Det är mitt pris till mig själv efter avslutad behandling.
Stålningen kommer att vara måndag till fredag och i fem veckor. 25 resor till Göteborg alltså..
Jag både bävar och ser fram emot detta..

Sen blir det tabletter i fem år.. så de som hade hoppats på att Pysan ska sluta blogga kan ta bort den tanken direkt.. ni kommer att få stå ut med mig tills jag är färdigbehandlad… Punkt.

Så är de det där med brösten.

Jag har inget högerbröst. Jag har en skinnflärp kvar eftersom jag ska ha ett nytt bröst med tiden.. Fast jag börjar bli van att vara enbröstad.. men det är ändå inte helt ok.. jag känner mig inte riktigt hel!

Bröstrekonstruktion kommer jag att få ca ett år efter operation. Så i augusti 2007 eller så kommer den att påbörjas. Jag sitter och läser mycket om det eftersom jag vill veta allt och då är det bra att vara informerad redan innan… läste på aftonbladet igår om det här

Jag kan tänka mig en sån operation. Eftersom jag helst inte vill ha en massa annat.. fast jag vet ju inte hur det då blir med mitt andra bröst?

Koksaltinplantat kan jag tänka mig också.. men jag måste väga fördelar och nackdelar mot varandra.. för det kan bli problem vid mammografi om man har implantat. Att allt inte syns på mammografin. Fast samtidigt så är det minst ett år framåt i tiden och mycket hinner ske innan det är tid för mig…

Många frågor blir det!!

Ett svar

  1. You can certainly see your enthusiasm in the paintings you write. The world hopes for even more passionate writers such as you who are not afraid to say how they believe. At all times go after your heart.

Kommentera

