Man blir rädd

Jag läser ju mycket på aftonbladet kvinna och då under rosa bandet. Det är en del av min morgonläsning förutom bloggar.

Idag har de en lista på vart mammografi och vid vilken ålder som de börjar. Läs här!

Socialstyrelsen rekommenderar (tvingar alltså inte) landstingen med mammografri från 40 år till 75 år…

Jag tillhör Västra Götaland.. och där är åldern 45 – 69 år.. vilket är för jäkligt.. och jag vet varför..

Det är pengarna som styr.

Hade jag väntat till jag hade blivit kallad per atomatik så hade jag inte levt när väl kallelsen kom.. eller så hade min kropp varit full av metastaser.. så är det bra…

Tänk också på min insamling.. idag är den sista dagen.. och målet är inte uppnått.. insamlingen hittar du till höger….

Ha en bra dag.. får se hur mycket pysan orkar blogga idag.. mår nämligen skit

Kommentera

