Vinter och tankar så här den första november

Igår var en dag som jag överlevde.

Jag såg inte på tv.. för jag orkade inte, det blev för mycket.

Men jag har läst det här och fattar att hon inte orkar (men hon fick ju ingen cytostatika, utan bara strålning). Tycker att hon tänker rätt…

Fick en tår på kinden igår. En skön tår.. från en som betyder mycket för mig. Du vet själv vem du är.. som kom med den bästa tanken under gårdagen.. Förutom den älskade maken förstås…

Samtidigt så blir jag glad över alla pengar som kom in till galan.. över 38 miljoner! Otroligt bra och jag hoppas att dessa pengar används till vettiga saker om bröstcancer och även andra typer av cancer.

Efterlyser faktisk en blå gala för de män som drabbas av prostatacancer.
En grön gala för de som drabbas av gynrelaterad cancer.
En vit gala för de våldsdrabbade kvinnorna…
Vilken färg ska det bli för dem med testikelcancer.. för det drabbar ju yngre killar…

Vi måste köra i Sverige.. vi måste hjälpa dessa också på samma sätt som vi hjälper kvinnor och män som drabbas av bröstcancer.

Idag har vinter kommit.. eller rättare sagt den kom igår.. i dag är det juligt ute.. snön ligger vit på granen utanför fönstret.. och jag behöver inte gå ut än…

Ha det så gött nu alla bloggare..

Idag är en bra dag.. en glad dag.. och jag hoppas snart att jag kan sjunga en glad trudelutt.. fast inte än.. inte förrän jag ser det jag vill se…

Kommentera

