Läser bloggar och börjar fundera på vart alla källor är

Läste den här bloggen igår..

Detta skulle isåfall betyda att alla kvinnor och även män som jobbar natt kommer att drabbas av bröstcancer mer än alla andra.. Eller tänker Pysan fel nu..
Jag sover länge.. och har alltid gjort det.. i natt sov jag minst nio timmar.. (Var ju på avslutningsfest hos Al Dente)

Jag skrev en kommentar till vederbörande om den vetenskapliga källan för jag ville gärna se de källorna och denna kommentaren har inte vederbörande lagt ut. Jag vill se källor och forskningsrapporter på hur det har framkommit att om man får för lite sömn så drabbas man av bröstcancer.

Sen läste jag den här bloggen.

Direkt så börja jag fundera..
Jag dricker inte mycket mjölk. Ett glas om dagen. Jag äter ost ibland och så även andra mejeriprodukter.
Jag är alltså ingen högkonsument på mejeriprodukter…
För jag som kvinna behöver mjölk.. jag vill nämligen inte drabbas av osteroporos.
Vilket är vanligt bland äldre kvinnor.. och nu är risken större för mig att drabbas eftersom min östrogenproduktion kommer att minskas av min behandlig. För att min bröstcancer är östrogengillande.

Ändå har jag drabbats av bröstcancer.

Går man in på denna sida så står det om alla risker.
Där nämns inte mjölkprodukter. Däremot så står det vettiga saker om grönsaker och att man ska leva lite mer nyttigt.

Det finns så mycket ”hokus pokus” kring varför man drabbas av just cancer.
För kallades det kräfta och alla som fick cancer dog. För det fanns ingen behandlig. Titta idag.. hur många räddas inte till livet fast de har fått cancer? Fast tyvärr är det så att vissa cancerformer inte är botbara än.. men det kommer…

Jag blir så less.. av alla de här skrämsel propagandan kring cancer. Gör så och slipp cancer.. jag tror inte på det…
Cancern i min kropp kommer av att mina celler fick fnatt.. För det är ju min kropp som har gjort att jag har fått cancer. Inte det hur länge jag sover eller att inta mejeriprodukter….

JAG VILL SE KÄLLOR OCH VETENSKAPLIGA BELÄGG FÖR DETTA!!!

Ett svar

  1. Mjölk är ett supermedel som biologins utveckilng försett oss däggdjur med. Våra bröst släpper ut en kroppsvätska direkt ner i tarmsystemer på ”nästa generation” Ungar och barn växer snabbt till, eller rättare sagt deras celler.Mjölken innehåller förutom alla näringsämnen ungen behöver även tillväxfaktorer/ hormoner. De säger till alla celler att växa till och att dela sig så de blir fler.
    När någon drabbats av bröstcancer så tar även cancercellerna del av supermedlet mjölk och växer, delar sig så de blir fler.
    Cancern är så beroende av mejeriprodukter att den ofta inte kan överleva utan den. Inga mejeriprodukter och cancern ofta tillbakabildas, skrumpnar och förhoppnings vis dör.

    Kött innehåller också tillväxtfaktorer men inte lika koncentrerar som supermedlet mjölk.

    Läs J Plant, ”Ditt liv i dina händer” fins på de flesta biblotek.
    Skrivet av richard.dehnisch.832@student.ki.se
    3:e maj 08

Kommentera

