Nu är jag hemma i Töreboda igen

Nu är jag hemma i Töreboda igen.
Det är helt underbart att krama och pyssa mina älsklingar igen. Fan va jag har saknat dem!!!!
Ja, jag har saknat er också.

Jag ska nu berätta vad som hände. Det hela började på lördagen då jag satt och frös. Jag tog tempen och den var på 38,4 och jag fick ju stränga restriktioner att om jag fick över 38 så skulle jag uppsöka akuten. Detta gjorde jag sålunda och naturligtvis så blev jag inlagd. På kvällen var febern plötsligt uppe i 40,9 grader personligt rekord.

Mina vita blodkroppar var under all kritik och jag blev inlagd på infektionsavdelningen på Helsingborgslasarett. Detta var inte kul.
Fick stark antibiotika intravenöst i min port-a-cart.
Detta fick jag fyra gånger per dygn och jag mådde illa av den. För den var stark.
Den hemskaste dagen var på söndagen då den älskade maken och sonen kom upp och sa hej då. För det var ju då vi skulle åka hem.
Jag fick den hemska antibiotikan på lördag, söndag och på måndag så blev den halverad. På tisdagen fick jag sen benzylpenicillin som också är stakt. Fast nu plötsligt så hade läkarna fått svar på vilken bakterie jag hade i blodet (hade skickat blododling till Lund nämligen redan när jag kom till akuten). Jag hade Gram positiva streptokocker i kedjor. Detta penicillin jag fick nu är mer inriktade på denna typ av bakterie.

Så på onsdagen när läkarna gick ronden så satte de inte på sig kläderna! För det var så att så fort någon kom in till mig så var det handskar, skyddsrock och munskydd som gällde. Kände mig faktiskt lite pestsmittad!!!

När nu läkarna kom in utan dessa kläder så förstod jag: Jag får åka HEM!!

Känslan var obeskrivlig, jag mer eller mindre satt och hoppade i sängen!

Sen bodde jag en natt hos morsan för jag var förbjuden att ta tåget hem!

Så nu sitter jag här och bloggar.

Så i morgon lär ni få kommentarer i era bloggar.. för nu är jag back!

Otroligt lycklig är jag.. ni ska bara veta…

Bara för att sonen fick halsfluss.. så blev jag så här sjuk…

Ett svar

  1. I am extremely inspired with your writing talents as smartly with the structure in your weblog. Is that this a paid theme or did you customize it your self? Either way stay up the nice quality writing, it’s uncommon to look a nice weblog like this one today.

Kommentera

