Jag och Gud

Jag tror inte på Gud.
Däremot har jag inte svårt för de som tror på honom. De får de gärna göra!

När man bli sjuk.. dödligt sjuk.. som jag…

Då får man en massa tankar.. SVÅRA tankar…

  • Ska jag klara detta?
  • Kommer jag att dö?
  • Hur kommer familjen att klara sig utan mig?
  • Hur tar familjen att jag har en dödlig sjukdom?

Än så länge har det gått bra…

Problemet är de som tror på Gud. Detta är Gudsstraff.. att man blir sjuk.
Fast vad har jag gjort? Är det för att jag inte tror på Gud som jag har fått bröstcancer? Tror inte det. Rent vetenskapligt är det mina celler som har fått spel..

Fast de finns de som säger att detta är Guds straff för mig.. att jag har blivit sjuk..
Men om jag nu varit buddist? Då hade Gud straffat mig två gånger.. för att jag inte tror på honom och för att jag hade haft en annan religion..

Jag har svårt att se logiken i att jag på något sätt skulle straffas med bröstcancer för att jag inte tror på Gud. Den logiken stämmer inte…

De som tror på Gud är människor och lyckliga i sin tro…
Jag tror inte på Gud men är lycklig ändå..
Och jag vill inte höra från någon som tror på Gud att jag har fått ett straff…

Jag vill inte heller höra att Gud kan hjälpa mig att bli frisk. För det är inte Gud som gör att jag blir frisk.. hur mycket jag än ber så är det inte Gud som styr över detta… Det är cytostatikan som gör att jag blir frisk.. och sen kommer det vara strålningen…

Jag har full respekt för dem som tror på Gud.. och jag hoppas att de som tror på Gud har full respekt för mig att jag INTE tror på honom.

Kommentera

