Fick ett telefonsamtal nu på morgonen.. Hoppar rundor av GLÄDJE

Har just vaknat.. av att den älskade maken kom in med telefonen..

Hemligt nummer.. då svarar inte han!!!

Det var syster C från Cytostatikaavdelningen på sjukhuset…

Hon hade pratat igår med onkologen och det var för sent att ringa mig efter samtalet…

Nu kom hon med beskedet:

Jag slipper cytostatikan!!!

Jag har fått min sista behandling med detta.
Fattar ni hur glad jag är….
Samtalet med onkologen hade givit resultat. Han tyckte att jag har haft det tufft de senaste dagarna och en behandling mer eller mindre spelade ingen roll för min del.

  • Jag slipper att bli täppt i näsan.
  • Jag slipper att tappa matlusten.
  • Jag slipper tappa resten av mitt hår igen.
  • Jag behöver inte raka av mig mina fjun.
  • Jag behöver inte få dimblick.
  • Jag kan börja käka sånt som jag faktiskt har stått emot..
  • Jag är fan så himla LYCKLIG!!
  • Jag slipper tröttheten
  • Jag börjar faktiskt få tillbaka min energi.. för varje dag!

Ni annar inte hur skönt detta beslut är…

Känns nästan som när man får ett positivt gravtest.. det bubblar i magen.. man har bara lust att skrika ut för hela världen hur gla man är..
Så ikväll blir det bubbel.. för det har jag sagt hela tiden…

Nu väntar jag på att strålningsenheten ska höra av sig…

Ha det gött alla bloggvänner och alla andra som läser min blogg
För det ska jag ha!!

2 svar

  1. I was just searching for this information for a while. After six hours of continuous Googleing, finally I got it in your web site. I wonder what’s the lack of Google strategy that do not rank this type of informative web sites in top of the list. Usually the top sites are full of garbage.

  2. Hey there I quite simply adore your piece of writing. If perhaps you would like to chat concerning it,Iwould really like to discuss with you, my name is Frankie. My personal e-mail is above. Cheers!

Kommentera

