Jag har bröstcancer

Läste idag en blogg.. en blogg som kom till insikt. Här kan ni läsa vad Char-lotte skrev.

Jag håller med henne..

Jag har också bröstcancer.. ca 7 000 kvinnor i Sverige drabbas varje år. 1 500 dör av sjukdomen varje år.

Jag har en dödlig sjukdom. Men jag har gett mig 17 på att jag inte ska dö. Jag har räckt ut tungan en gång åt döden. Jag kommer att fortsätta med det så länge som döden flåsar mig i nacken. För döden ska inte få vinna..

Jag är nummer enbröstad. Jag har ett bröst.

Jag har knappt något hår på huvudet. Jag har varit skallig ett bra tag nu.. och på något sätt så har jag vant mig. Jag är ju världens största PERSIKA enligt sonen och det kommer jag att vara ett bra tag till.. fast det växer ut så sakterliga..

Jag har genomgått cytostatika med modet och mitt humör på topp, allt som oftast. Jag har sett allt genom en humoristisk synvinkel.

Jag har skaffat peruk.. jag har använt peruken…

Jag har skrattat.. jag har gråtit.. men ändå har jag mest försökt att se allt som en erfarenhet.. en del av livet…

Vi har besegrat knölen.. fast den ändå är en del av vårt liv nu också så har jag ändå kommit fan så långt bort från döden och knölen..

Nu väntar ju strålning.. Sahlgrenska i Göteborg.. Jag som inte gillar nya ställen där jag inte hittar.. dessutom har jag små marginaler den här morgonen..

Cancern är närvarande.. men tankarna på den har inte fått överhand…

Kommentera

