En lisa för själen

Nu har vi kommit hem.
Sonen ligger och sover i sängen.
Maken slötittar på tv och jag sitter här.

Vi har suttit vid kanalen och har nu hittat vårt fiskeställe för iår.

Det nappade bra och det var mycket rogivande att sitta där. Förutom alla napp. Man han knappt kasta i krok med en mask på förrän det högg.

Maken fick ett mycket konstigt napp. Flötet försvann precis under vattenytan och så låg det stilla där.. så fölt det upp och rörde sig framåt en bit och så försvann det ingen någon cm under ytan.. så höll det på.. en lång mask hade han.. och masken försvann bit för bit.. Tills maken sakta drog upp reven och då såg vi vad som hängde där.. en kräfta..

Han var lyrisk när vi gick hem..

Dagens fångst blev en liten abborre, en stor abborre och så den här kräftan som vi såg men som släppte greppet.. så nu ska vi ha håven med oss nästa gång.

Det var skönt att sitta där och låta tankarna flöda fritt…

Så nu har jag ro i min kropp…

Andra bloggar om: , , , ,

6 svar

  1. Har man ro i kroppen har det varit en bra dag!
    Sov gott!

  2. Vilken härlig fisketur ni haft – att kräftan släppte greppet, tycker jag låter som ett gott omen!
    Själv spenderade jag gårdagen i Västerås, slösade lite pengar tillsammans med Lisa.
    KRAM o natti… hörs snart igen! /Katja på 00-listan

  3. Härligt att det blev en rofylld fisketur.
    Ha det gott!
    Kram

  4. mm, det är så underbart få fiska. Ibland bara sitta i båten och betrakta flötet. Man hamnar som i en slags dvala hihi
    hm…det vore bra mkt roligare om alla sådana där ”mört-napp” var kräftor hos mig också hihi
    Ha en fin söndag och valborg!
    kram & hälsn

  5. Tittar in och önskar dig en fin Valborgsmässoafton!
    Kram

  6. Kram Pys!
    Jag har en fin bild på min blogg som jag gärna vill visa dig..

    Knytet

Kommentera

