Vikten av välbefinnande

Har fixat till fiskespöna. Nya sänken och nya krokar.

Ska snart till kyrkogården och gräva mask!

För idag blir det en dag i välbefinnandets tecken.

Det skönaste jag vet är att sätta sig på kanalkanten med en flaska av svärmors jordgubb- eller hallonsaft och så kanelsnäckor och se sitt flöte guppa omkring i vattnet. Sen när flötet försvinner ner i vattnet och man vet att man har napp.. vilken känsla.. att låta tankarna flöda när man sitter där..

För det är ju napp man vill ha…

Det som är bäst är den här tiden.. innan alla turist jävlar kommer.. Nu är kanalen som bäst..

En tanke till.. funderar på att döpa om min blogg… fast jag har inget bra namn…

5 svar

  1. Du får fundera på namnet när du sitter vid kanalen och fiskar!
    Ha en skön lördag

  2. Hoppas du fick någon fisk.

    Ha en fortsatt trevlig helg!

  3. Pysan…jag känner dig bara via din blogg, men jag följer dig varje dag o är sååå imponerad av dig!!!
    Inte bara för att du har varit sjuk o blivit bättre, utan för din livsvilja o kämpaglöd…..”låga” dagar måste nog komma ibland.
    Tycker din lille son verkar så härlig o speciell, njut av honom!!!! Ett ”syndrom” kanske kan vara en gåva ibland…
    En sak som är viktig, är att du ger andra med cancer hopp och dessutom vågar visa att man FÅR vara ledsen o uppgiven någon dag emellanåt….
    Ha det bra med din famil….förresten, är lite nyfiken, har du äldre barn oxå???
    kramar Ia

  4. Hej Ia.

    Jag har två äldre töser som bor hos sin pappa.

    Idag blev det en bra dag.. med fisk och mys.. imorgon ska vi göra om det…

    Kram Pys

  5. Är det bara jag som tycker det känna lite .. äh… spooky att gräva mask på KYRKOGÅRDEN???? Säg inte ni skall äta fisken sen… 😉

Kommentera

