Så här efter Valborg

Min mormor hette Valborg.. fast hon är borta nu..
Min morfar hette Erik och han är också på den andra sidan..
Så här till Valborg så saknar jag dem något enormt. Det blir liksom bara så…

Fiskat ikväll.. maken fick två abborrar som nu ligger filéeade och klara i frysen tillsammans med den jag fick.

Fast vi får upp kräftor också.. maken fick en i lördags, jag fick två i söndags och ytterligare en idag. Fast man får ju inte fiska dem än.. får vänta till i augusti. Men kräftor finns det…

Valborg firade vi hemma i lugn och ro.
Idag har vi tyvärr inte demonstrerat, för här finns inget tåg och har inte gjort sen jag flytta hit. Och ta sig till stan är nästan omöjligt, utan bil, på helgen.. trist men sant.

Nu börjar också ettårsdagarna komma.. snart ett år på ab-bloggen och sen kommer mitt cancerbeskedsdag.. och så första gången med cytostatika.. får se om det blir jobbiga dagar. Kan tänka mig att den 8 juni kommer att vara jobbigast!

Nu ska jag vila mig lite..

Andra bloggar om: , , , ,

2 svar

  1. Årsdagar kan vara jättejobbiga. I november 03 blev jag sjukskriven för utbrändhet och sedan dess har varje november varit pest. Jag hoppas att du ska ta dig igenom ettårsdagarna så bra som möjligt.
    Jag ska titta runt mer i din blogg när jag får ork till det, här verkar finnas mycket intressant.

  2. Vissa årsdagar är gräsligt jobbiga men som väl är finns det roliga dagar att minnas också!
    Ha en fin onsdag
    Kram

Kommentera

