Usch, vad jag känner mig less

Idag är en sån där dag när jag är less…

Jag är less på att bo i det här råtthålet. Lägenheten vi bor i är under all kritik.. och vi hittar liksom ingen annan.. Hittade ett hus som vi visst tillhörde Banverket.. men det huset ska rivas.. annars hade det varit jättelagom för oss… dessutom ligger det kanon.. nära kanalen och på en återvändsgata..  Fast nu ska alltså banverket riva det.. och beslutet är oåterkallerligt. Blir så less när det finns ett fint hus och en underbar trädgård och så ska det rivas. Vad kostar inte det?? Jag hade velat bo där.. Fast det ligger vid järnvägen..

Så idag är en sån där dag då man inte vill göra något direkt. Har bara lust att sätta mig ner och gråta.. fast jag har inget att gråta för… det gör också att jag känner mig som jag gör..

Nä.. en öl hade inte suttit fel… så jag säger SKÅL!!

3 svar

  1. Usch, deppiga dagar när livet är pest är inte kul! Visst är det märkligt att ett hus måste rivas när det finns folk som vill bo där… Men ni får leta vidare och förhoppningsvis kan det dyka upp fler alternativ! Nu måste jag städa vårt råtthål!
    Ha en bra fredag

  2. Hejsan Pysan, här har jag suttit en stund och läst lite om dig och de dina på din fina blogg..hoppas det var ok.
    Ville bara säga att det var väldigt trist med det där huset som ni ville ha och som banverket ska riva…låter ju för dj*kligt!! Vore bättre att ni fick det!! Nu vill jag bara önska dig en fin helg innan jag smyger vidare i bloggvärlden.Kram!

  3. Pysan!
    Jag (som hittills är rätt frisk, ”bara” fibro, förslitningar o psoriasis) har oxå dagar då jag känner mig rätt ”låg”….tror att vi alla måste ha sådana stunder, vilket vi är sjuka eller friska!
    Synd på huset, men det dyker nog upp ngt annat snart ska du se…..
    ha en fin helg o sköt om dig…kram Ia

Kommentera

