Undra på att det kostar pengar för sjukvården

Igår fick jag två kuvert från sjukvården inom det län jag tillhör. Det var sedan jag låg inne och varje räkning, för det var två räkningar, var från samma instans och på 80 kronor styck. Detta bara för att jag först låg på MAVA och sedan på infektion.

Jag bytte ju bara avdelning en gång. Fundera nu på hur det blir om man först hamnar på en traumaenhet och sen flyttas över till en annan avdelning för att slutligen överföras till ytterligare en avdelning. Det blir tre räkningar från samma instans till samma patient. Varför kan de inte skicka en räkning i ett kuvert?

För mig blir det inte dyrare om jag ligger ett dygn eller fler.. men för sjukvården blir det dyrare genom att de skickar två räkningar, två kuvert och två porton. Nu blev det dubbelt så dyrt för sjukvården för bara mina räkningar.

Jag undrar hur många såna här räkningar de skickar till patienter som bytt avdelning under ett år? Inte konstigt att sjukvården inte har några pengar. Dessutom sitter det människor som inte kan tänka rationellt tydligen. Hade jag suttit där så hade jag skrivit en räkning även om patienten så legat på X antal avdelningar. För kostnaden blir densamme för patienten.. om nu man inte betalar sina räkningar på gamla sättet över disk, för då tillkommer minst 25 kronor per räkning även för patienten.

Det är nästan skam att göra så här!
För tänk om jag hade varit en gammal människa som betalar mina räkningar på posten och så får jag två!!

Fast det kan inte ha varit därför som sjukvården gör så här.. utan det måste ha varit för att jag fick byta avdelning. Vilken tanke hade sjukvården när de gjorde så??

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa.

Ps. Har börjat en ny omgång med sprutor. Idag gick det perfekt efter ca en halvtimmes tjat. Så nu är vi igång igen. Hoppas nu att det blir lika bra imorgon. För sonen är duktig!! Fast han är spruträdd!

Andra bloggar om: , , ,

3 svar

  1. Min fru fick hela sin journalhistoria raderad och ändrad när vården upptäckte att dom missat henne i 40 år.

    2005 hittades dokument som förklarade alla åkommor hon drabbats av under livet, och läkarkåren hade missat alla tecken hon uppvisat genom åren,och sedan bröt helvetet lös !
    idag är hon hindrad från att få vård och rätt vård, vilken läkare vill behandla henne när dom förstår vad kollegorna gjort !

    Hon har ju inte heller några riktiga journaler att visa fram längre, allt är ändrat och förfalskat.
    I dom nygjorda journalerna har dom lagt till ca 35 läkare hon aldrig träffat, hon är undersökt från topp till tå vid varje besök tom tar tempen, avgörande viktiga prover som aldrig tagits har idag tagits, hela historien är vedervärdig…
    Som tur är har jag en journalist vid min sida som hjälper mig och min fru, och en bra polis som också sett vad läkarna gjort med hennes journaler, utredningen är snart klar och det kommer att bli ett ramaskri när detta kommer ut i media..
    min e-mail:
    raskenstam@home.se

  2. Redi påg du har! Hejja hejja hejja!
    Ja dessa sjukvårdsräkningar! Suck….

    kram

  3. Jag håller helt med dig om att det vore billigare för sjukvården om dom skickade en räkning istället för flera.

    Vilken kille du har!!!!!🙂

    Kram

Kommentera

