Söndag kväll

Solen håller på att gå ner.

Jag har fått färg idag. För vi skulle egentligen gått och fiskat igår.. men maken sov middag lite för länge och jag och sonen satt och spela dataspel.. och tänkte inte på vad klockan var.. så det blev försent att gå och fiska igår.. Så idag tog vi våra spön och gick iväg.

Dagens fångst blev en abborre som ska ligga i mjärden i augusti. En abborre som sonen gick omkring och lekte med.. Han tar abborren och så öppnar han munnen på den och låter den sjunga: I am an astronout!!! (de generna kommer nog från maken och inte från mig).
Och så fick jag en riktigt rejäl en, sonen sa att det var abborrchefen. Jag fick också upp en riktigt stor kräfta.. så nu längtar vi faktiskt till augusti då vi kan fiska kräftor och sen käka våra egna fiskade kräftor.. det blir höjdpunkten på den här sommaren.

Så nu sitter jag här med en fin färg i ansiktet och det är bara början av maj.. Förra sommaren var jag likblek hela sommaren. För då fick jag cytostatika och då ska man helst inte sola för man kan få pigmentförändringar.. och det ville inte jag.

Sprutan ikväll gick efter ett antal tårar.. och ikväll stack han faktiskt sig själv. Jag höll också i sprutan, men det var sonen som stack sig själv. Han börjar bli duktig på det nu när det börjar släppa. Hoppet är att han ska kunna ta sprutan själv med tiden. Nu går det ju att ta när han är vaken. Det har inte gått innan. Sonen är nämligen mycket spruträdd av sig. Fast det börjar nog att släppa.. genom att han får sticka sig själv. Heja son!

Önskar er alla en underbar vecka som kommer!

Andra bloggar om: , , , , ,

6 svar

  1. Tack snälla Pysan!
    Önskar dig detsamma, alltså en riktigt underbar vecka.
    Kram

  2. Ta det lugnt med solen för den kan vara förädiskt stark i början på maj!
    Ha en fin vecka

  3. Wow. Jag är grymt impad av din son. Jag är verkligen livrädd för sprutor, skulle aldrig klara att sticka mig själv. Men han brås på sin mamma förstås…

  4. Jag har också blivit brun. Har lätt för det, så det ser ut som om jag varit utomlands. Kul för på nå´t sätt blir man piggare även om man numera vet att sola kanske inte alltid är så bra, fast mår man bra måste det ju vara bra känns det som. Låter som ni haft en trevlig helg. Vi brukar ha svårt att få dagen att räcka till, kommer i gång sent. Duktig är han, sonen din.

  5. Heja lilla vännen din som börjat ta sina sprutor…det är inte lätt.

    Kram

  6. Så härligt det låter! Jag ser dig framför mig..
    Med solbrända kinder och breda leendet..
    Vad duktig lillkillen är, det måste vara tufft för honom.

    Snart får ni titta till oss på Torpet och se hur de fyrbenta av olika raser och sort trivs tillsammans!

    Vår dörr står alltid öppen…

    Hälsa gänget!

    Kram,
    Knytet

Kommentera

