Köket är färdigt

Nu är köket färdigstädat. Vi stressar inte och tar det lugnt och försiktigt.

I morgon ska vi börja i vardagsrummet. Jag vill möblera om. Får se hur långt vi hinner när det gäller det.

Jag och den älskade maken satt också och prata om att tapetsera om eller måla om.. jag vet inte om vi får. Jag vill! För jag har kommit på att en av annledningarna är att jag vill städa ut cancern. Jag tycker att den sitter i väggarna och jag vill inte ha den där längre. Utan nu vill jag att den ska ut… Möblera om är första rycket.. och så ska vi se om vi får fixa till lägenheten själva! Någon som vet hur det fungerar i hyreslägenheter om man vill göra något själv? Svar mottages tacksamt.

Dessutom firar jag lite idag!

15 svar

  1. Det låter väl härligt! Nystädat, nymöblerat, och nya tapeter, för att markera starten på ditt nya, cancerfria liv :o)

    Kram,
    Anna

  2. När man bor i en hyreslägenhet får man göra om själv (måla och tapetsera)om man gör det ”fackmannamässigt”. Gäller det större förändringar är det säkrast att tala med hyresväden. Han man som hyresgäst gjort en dålig renovering kan man riskera att få betala en ny reparation när man avflyttar från lägenheten. Men det skadar ju aldrig att höra av sig till värden. Det är ju inte helt ovanligt att de kan stå för materialet!
    Lycka till och ha en bra fredag!
    Kram!

  3. Låter härligt med ett riktigt städat kök.
    Ha det så gott du kan bland skurhinkarna när ni fortsätter i vardagsrummet.
    Kram

  4. Jag förstår dig precis…att du vill städa ut och börja på nytt! Det låter som ni håller på att få det jättefint runtomkring er/lycka till och kram…och ha en bra lördag!

  5. Hej Pys!

    Vad jag minns så får man gärna fräscha upp sin lägenhet, så länge man inte tar in extrema färger, mönster el dyl.

    Det är väl inte det ni är ute efter?

    Kram o lycka till!

    Knytet

  6. Nystadat känns alltid skönt. Man känner sig så duktig och ”nyttig”…det gör jag i alla fall.

    Hur mår du annars? Har svårt att få kontakt med dig online…
    KRAMISAR

  7. Känslan när man fått sånt klart är väldigt skön 🙂

    Önskar dig en fin söndagskväll!
    varma hälsn

  8. Vilket sunt friskhetstecken…städa ut skiten 😉

    Man får göra om hur man vill i en hyreslägenhet…till en viss gräns…utom att ta ner väggar..då måste man ha lov från hyresvärden 🙂

    Härligt att höra att du är pigg :)))

    Jag är jäkligt racklig …fööör hård penicillinkur gör att all min kraft är borta…orkar ingenting…får lägga mig hela tiden..suck…och jag har lång tid kvar med detta läkemedel..hur ska det sluta.

    Kram

  9. Jo man får göra det själv om man vill. Men har man tur och det gått ett tag sedan hyresvärden gjorde något så kan man till och med FÅ tapeterna och färgen om man gör jobbet själv. Det har vi fått i tidigare boenden.
    Håller tummarna.
    Kramar i massor!

  10. Hur mås det idag?
    Var håller du hus?
    Saknar dig jue

    KRAM

  11. *kramar om*

  12. Min Enbröstade Väninna har flyttat. Hon ville inte bo kvar där hon var så sjuk, vill inte längre sitta i soffan där hon låg och var jättesjuk.

    Hon köpte ett litet hus, ett par mil utanför staden.

    Måla om och tapetsera, gör ni det snyggt så kan inte hyresvärden säga så mycket.

    *sträcker fram en pensel*

  13. måla bara inte på tapeten för det tror jag att man inte får göra i en hyreslägenhet..

  14. I am glad to be a visitant of this everlasting web site, appreciate it for this rare info!

Kommentera

