Måndagmorron utan juice…

Fast det känns som om jag har festat hela helgen.. men det har jag inte.

Förkylningen har satt sina klor i mig. Först fick sonen krupp och sa att kommer jag att dö nu mamma? Nej sa jag till honom. Var nog tre år sedan han hade krupp senast. Så blev han jätteförkyld. Efter detta drabbades den älskade maken av förkylningen och nu är det alltså jag. Ont i halsen, febern har mig i sitt grepp och så hostar jag.. och så har jag varit i hela helgen.

Idag är jag feberfri.. men jag svettas som en gris (Jag vet att grisar inte kan svettas, men man säger ju så). Hostar och tycker så synd om mig.

Det är så konstigt.

Här får man bröstcancer och går på behandling. Jag känner mig inte sjuk av cancern, men så får jag en förkylning… nu är jag sjuk!

Bloggandet kommer i tredje hand just nu. Jag har inte direkt något att skriva och tala om och jag är fortfarande rätt så likgiltlig mot allt.

Det jag roar mig med just nu är att spela dataspel när jag orkar sitta uppe.

Har inte varit till sjukhuset då jag denna gång vet vart febern kommer av. Det har jag inte vetat de andra gångerna.

Jag vill bara tala om att jag lever, men just nu är min hälsa under all kritik.

Andra bloggar om: , , , ,

7 svar

  1. Vilken otur! Men visst känner man sig sjuk av en förkylning. Får man feber dessutom så… Usch, säger jag bara!
    Krya på dig

  2. Krya på dig Pysan!

  3. Krya på dig! Det är jobbigt med feber, tycker humöret påverkas också…

    Kram på dig! 🙂

  4. Stor kram från oss alla på Torpet!

    Knytet

  5. Hej gumman! Ville bara komma inom och vinka lite, säga att jag lever jag med fast det känns inte riktigt så. Håller på att kurera mig från hjärnhinneinflammation, den snälla virus varianten visserligen. Urdjävligt iaf!!
    *kram*

  6. Hopplöst när det går igenom en efter en. Men sedan är det gjort. Var rädd om dig så du slipper lunginflammation denna gången!
    Kramar

  7. I’m extremely inspired together with your writing abilities and also with the format on your weblog. Is that this a paid subject or did you modify it yourself? Either way keep up the nice high quality writing, it is rare to peer a great blog like this one these days.

Kommentera

