Mitt nya liv del 2

Idag har vi flyttat sängar, bokhylla och skurat. Vi har skurat vår säng och vi har dammsugit mellan madrassena.. det var prat att skicka det till analys det som hittades.. men vi vågade inte. Undrar vad SKL hade sagt om det som vi fann?

Så nu börjar det bli riktigt kul. Känns bra att arbeta lite smått med kroppen. Sonen kände inte igen sig när han kom hem från dagis.

Igår var svärmor och jag iväg och såg ut vår lilla plätt. Det finns nämligen kolonilotter här som kommunen står för. De får vi kommuninvånare använda och nu är det jättemånga som inte används längre. Så det var bara att stacka ut sin lilla plätt.

Till nästa år ska det sås. Det ska bli mycket kul att få gräva i jorden. Speciellt vi som har lägenhet. Så nu ska det käkas morötter och egenodlad potatis och jordgubbar och rabarber. Sen får vi se mer vad vi ska ha mer. För odla ska jag göra. Det ska också bli himla skönt.

För det är väl det jag saknar jag som har lägenhet. Dessutom lär jag få frisk luft och så motion. För det är en liten bit härifrån.

Nu ska jag fortsätta att bära saker som ska in på sonens rum.

Solen skiner och livet är gôtt!

Andra bloggar om: , , , ,

12 svar

  1. Vilken bra ide med kolonilott!!! Fast jag har trädgård är jag dålig på att odla…., planterade några smultronplantor för ett tag sedan, hoppas det blir något av dom!

    Kram/C

  2. Låter underbart! Är själv en odlare och har massor av kul i trädgårdslandet, vissa saker vet ja inte om de är ogräs eller nyuppkomna skott, men det lär tiden utvisa.
    Skönt att ”se” dig på G!

    KRAM

  3. GUD så kul att läsa!!!

    Ingen blir gladare än jag..
    Jag förstår hur gott det måste kännas med det nya, med kolonilott och drömmar!

    Allt gott!

    Knytet

  4. Härlig läsning, Pys&CO på G!
    SKL hade nog hittat självlysande kvalster*s*

  5. Visst är det härligt att städa undan en massa skrot, men inte trevligt alltid det damm man hittar. Tur ni inte skickade in det!

    Kram🙂

  6. Kram!

  7. Trädgårdsbestyr är underbara för själen. Låter mysigt med en kolonilott.
    Var rädd om dig och ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram

  8. Goa du , vad härligt det låter! Jag blev så glad när jag läste din blogg idag! Har varit slarvig och inte varit här på ett tag.
    Vilken fart du har fått, kan du smitta mig med lite energi,tack🙂
    Ha det gott och fortsätt njuta!
    Kramar i massor

  9. Vad glad jag blir för dig! Känns verkligen som om du funnit en del av glädjen igen!! *kram*

  10. Tittar in och lämnar en liten kram. Hoppas du har det bra!🙂

  11. Här händer det ett och annat får jag säga;-))
    Ha en bra dag!

  12. Åh..om jag hade din energi idag ändå, vad duktig du har varit! Ha en fortsatt fin dag/kram på dej!

Kommentera

