Så hade man så fel igen…

I fredags mådde jag så bra när jag vaknade.

Vi gick ut och gick och gjorde lite saker. Köpte öl inför mysmyset och så.. Så började jag må lite konstigt. Hem och la mig och efter en timme hade jag feber. Pendlade mellan 38-39.9.. vill inte! Ringde vårdcentralen och fick komma in och ta infektionsprover. Dessa vissade ingenting. Det enda som var lite lågt var mitt blodvärde som låg på 115. Fast det är inget alamerande. Blodvärdet har varit lite lågt sedan jag fick cytostatikan

Fast med hjälp av saft och panodil fick jag febern till att hålla sig rätt så konstant. Sov hela eftermiddagen och kvällen, för denna gång ska jag inte åka in till sjukna bestämde jag mig för.

I går morse (lördag) så var jag fortfarande lite febrig.. det var då maken såg vad som hänt. Hela strålningsstället och så även runt ärret efter port-a-cath´en så är jag helt rödflammig. Tid att ringa sjukvårdsrådgivningen. Detta görs och jag får åka till läkare. För de tyckte att en doktor skulle titta på detta. Det blev ytterligare en penicillin kur och så.. blir så less…

Så nu knaprar jag kåvepenin sedan i går.. idag är jag fortfarande röd.. fast jag tycker att jag inte är så ilsket röd som jag var igår. Fast det kan ju vara för att jag har fått det för mig…

Jag vill bli frisk… jag har en hudinfektion… har jag riktig otur så får jag blåsor och då är det bältros… fast än har jag inte sett någon blåsa. Så håll tummarna att det inte kommer några.. jag vill inte ha det också…

Andra bloggar om: , , , ,

11 svar

  1. Näää..fyfan .så typiskt
    *kramar om läge och hårt..lagom hårt*

  2. *kramar om dig*

  3. SKIT!!!!

    Jag tänker HÄLSA KRAFT GLÄDJE NUUUUUUUU!!!!!

    Kramar,
    Knytet

  4. Håller också alla tummar, hoppas det nu vänder av penicillinet.

  5. Åh, säger detsamma!!… att det aldrig ger sig, jäkla infektioner som inte släpper greppet :o( Av hela mitt hjärta hoppas jag detta ger med sig snabbt o att det inte blir några nya infektioner eller inflammationer – sänder dig ett gänglikt immunförsvar härifrån Sura!
    Hoppas vi ses den 11:e augusti? Vilket datum skulle ni till Stockholm förresten?
    KRAM från Katja på 00-listan… hörs o ses!

  6. Håller alla tummar som finns för att du snart är kry!
    Kramar

  7. Skickar en kram. Hoppas det går över snabbt.

  8. Fan i helvetes jävla skit att du ska behöva råka ut för detta. Hoppas såååå innerligt att det inte blir mer än en liten infektion!
    Kram! Tänker på dig

  9. Uj, så jobbigt. Håller tummarna och tårna!

    Kram!

  10. Nu tänker jag på DIG och BARA DIG!

    *************************************************************************************

    Så, jag hoppas det hjälpte!
    Kram! /Katrin

  11. Ajajaj!

    Hoppas det läker FORT!

Kommentera

