Att blogga och ha bröstcancer

Den 17 maj började jag blogga på Aftonbladet. Det inlägget finns att läsa här!
Tänk då på att jag inte visste att jag hade bröstcancer.. jag hade bara min knöl. Den 8/6 fick jag ju mitt cancerbesked..
Tänk.. det är över ett år sen…

I början skrev jag inte varje dag.. men jag skrev..

Detta inlägg kommer att handla om hur bloggen har betyt för mig i min process att bli där jag är idag.

Bloggen

  • Den har varit en ventil. Jag har haft ett ställe att skriva ner min oro, tankar och de gånger då jag har haft ångest
  • Den har också varit en glädje källa.. så många underbara människor som finns här och som man antagligen aldrig pratat med om det inte varit för bloggen.
  • Jag har träffat två bloggare IRL. Char-lotte och Knytet. Det var bara så himla kul och positivt.. och Knytet och jag ska träffas minst en gång i sommar…. hoppas på fler… och Char-lotte hoppas jag också på att träffa fler gånger.
  • Bloggen har funnits om jag varit glad…
  • Bloggen har funnits om jag varit ledsen…
  • Bloggen har funnits om jag varit förbannad och arg..
  • Bloggen har funnits när jag bara mått skit och kunnat vräka ur mig både det ena och det andra.

Jag vet faktiskt inte hur jag hade mått idag om jag inte hade haft bloggen.

Dessutom alla som har kommenterat och givit mig styrka.. ni vet inte hur mycket ni har betyt för mig… Ni är änglar allihop!! (Utom den där som tyckte att jag skulle jobba natt fast jag fick strålning och knappt var hemma).

Det har varit solsken.. det har varit regn.. det har varit bloggtjafs och det har varit bloggfest… Det har varit allvar och det har varit en massa bus…

Fast det är så livet är.. motgångar och framgångar…

Jag har inte blivit rik på mitt bloggande när det gäller pengar..
Det jag har blivit rik på är alla goa kommentarer.. kort och uppmuntran… en och annan present som kommit med posten…. För att inte tala om alla mailvänner och telefonsamtal man får… underbart….

Jag kommer nog inte att blogga varje dag… men jag kommer att fortsätta…

För även om jag idag är frisk från min cancer så kommer det dagar då cancern gör sig påmind och då finns ni här… och bloggen… Detta gör mig rik…

Genom detta blogginlägg så vill jag tacka er alla som stöttat och hjälpt mig genom min bröstcancer

Andra bloggar om: , ,

Ett svar

  1. Och det är så fint att läsa att du nu är frisk från din sjukdom. Tror ditt bloggande har betytt mkt för så många dessutom. Kram och ha en fortsatt glad midsommar 🙂

Kommentera

