Feberfri

Idag är jag feberfri. Glad och lycklig över detta. Ska jobba mellan 16-20 och ta det lugnt.

Igår var det lite stressigt. Sonen och maken var till fritids och hälsa på. För det blev fritids för att maken ska börja studera i höst. När de var iväg ringde Af så nu ska jag dit den 3 september. Får se hur det blir. Hon är trevlig. Hon jag har på Af. Faktiskt den trevligaste jag har träffat på Af.

Sen var det ju strul upptäckte vi. För det har kommit information om skolan i tidningen. Där stod det att skolskjutslapparna var utskickade och vi började ju undra var vår lapp var. Så maken ringde rektorn och då visade det sig att vi INTE hade skolskjuts. Så nu fick maken ringa till personen som hade hand om detta. Det blev inga problem, för det fanns plats. Så NU har sonen skolskjuts.. himla glad att jag slapp att bråka med kommunen om detta.

Sedan ringde en gammal kompis. Jag skulle på klassfest (återträff med 9:an) men jag inser att jag inte kommer att orka gå. Inte nu.. när jag har ont och går på penicillin. Så jag har meddelat att jag inte kommer. Hej alla i gamla 9H som läser här.. ni får gärna skriva en liten kommentar att ni har varit här och hälsat på.

Idag känner jag mig piggare än jag gjort på flera dar… Tror också att det är för att jag inte har feber och för att det inte gör lika ont i tumörstället.. ok, jag har fortfarande ont.. men inte lika ont som jag hade i tisdags.

Håller även på att läsa Harry Potter. Har hunnit en bra bit. Just nu är det ”Harry Potter och den flammande bägaren” som ligger på mitt nattduksbord. Jag ska ha läst alla 6 till den 21 november.. för då kommer den sista ut på svenska.. och då ska jag streckläsa den.. (fast jag vet vad som händer de olika karaktärerna, fast inte detaljerna).

Ha en bra dag nu alla….

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

5 svar

  1. hej, vill bara lämna ett litet avtryck. ha det bra🙂

  2. Jag har snart gjort en vecka på mitt jobb! Skönt att vara igång.

    Kram/C

  3. Habeascorpus: Ja.. och jag blev så glad….🙂

    Char-lotte: Ja.. det är jätteskönt att vara på G igen..

    Kram Pys

  4. Skolskjuts, det satte igång minnet. Åkte skolskjuts under hela skoltiden, först i en personbil med 7 platser. Sen i en stor buss. Har sååå många minnen av detta åkande.
    var inte stor pjäs då, den som körde bilen bjöd alla barnen på litet kalas emellanåt. Spelade fotboll, såg på film!!!!! sen när man fick ta den STORA bussen till den STORA skolan…ja jisses, här sitter man och blir nostalgisk. Sätter upp det på din räkning hör du!!

    ha det🙂

  5. Habeascorpus: Han ska åka skolskjuts tills han börjar 6:an.. sen får han gå.. för högstadiet ligger mycket närmare.
    Ska bli kul och mycket intressant att se att han fixar detta. För det kommer han att göra.

    Nostalgi…

    Kram Pys

Kommentera

