Lördagens begivenheter

Fick sovmorgon.. vilket betyder att jag får sova så länge jag vill.. Den älskade maken är morgonpigg och brukar vakna runt fem halv sex så där.. jag sover gärna till nio om jag får.

Så idag fick jag sova… skönt!

När jag hade vaknat och fått kaffe av den älskade maken så cyklade han upp och hämtade lite godsaker hos sina föräldrar. Gravad lax, salamikorv och så tårtbitar. Så nu fick vi handla gravlaxsås.. så det blir gravad lax med gravlaxsås på kvällsmakan… ska bara vräka i mig… mums…

Tog en cykeltur till skogen.. för det var vackert väder… sonen käkade blåbär med hela ansiktet och knäna… medan jag och maken plockade kantareller. Så nu ska vi ha kantarellstufning i crepésen i morgon. Ska bli jättegott det också.. här ska svullas!!!

Sen har maken vilat och jag har läst ”Harry Potter och den flammande bägaren”. För jag måste ha läst alla till den 21 november då jag ska sätta tänderna i den sista boken.

Andra bloggar om: , , , , , ,

9 svar

  1. Så härlig er lördag låter!
    I dag fick jag en klump i halsen när jag fick se en bild jag tagit på lilla Findus i sin kartong…med blommor runt hennes lilla ansikte, som tjejerna plockat.
    Så sitter de där runt lådan med änglahåren och smeker den lilla katten…

    Suck.
    Önskar att det var annorlunda.

    Jag är så glad för vår Gizmo!

    Kram
    Knytet

  2. Vad härlig er lördag låter!
    I dag såg jag ett kort som jag tagit på lilla Findus, där hon ligger i sin låda, med blommor som flickorna plockat och lagt runt hennes lilla ansikte…
    De sitter på knä bredvid, med änglahåren över ögonen.

    Suck.
    Jag önskar att det varit annorlunda…
    Det var ”bara en katt”. Visst…

    Jag är så glad för vår Gizmo!

    Kram
    Knytet

  3. låter som en underbar helg och väldans god mat…

  4. Barbis: Mmm.. jag ska bara mysa… gött ju… Trevlig helg på dig själv

  5. Gravad lax! Mmmm, så gott…
    Ha en bra söndag!

  6. Jag är galen i Harry Potter.-..och jag väntar spänt på den sista att den ska komma ut på svenska… har funderatpå att läsa den på engelska.. men vet att jag inte kommr klara det..

  7. Znogge: Ja, det är inte dumt alls.. gratis är gott!!

    Twilight: Ja.. jag väntar också på den.. nu ska jag läsa HP och fenixordern.

    Kram Pys

  8. Knyt: Lilla älskade vän…. tanken är hos dig…

    Kram Pys

  9. Tack Pys…

    Hoppas att du har det bra?

    Knytet

Kommentera

