Dessa jävla svettningar

Jag vill inte..

Jag står snart inte ut.. men vad har jag att välja på.. antagligen käkar jag mina tamoxifen och svettas rejält.. eller så slutar jag och dör av bröstcancern…

Då tar jag hellre svettningarna.. fast jag gillar det inte..

Duschen som jag tog för en timme sen är glömd.. av min kropp.. för nu svettas jag igen!

De där svallningarna som kommer.. som gör att jag känner mig som en som sprungit minst Stockholmmarathon.. en mycket varm dag…

Jag blir trött av att må så här.. fast jag tar mig i kragen och sjungen en trudelutt.. just nu är det följande mening som ofta kommer över mina läppar:

”Och över alltihopa lyser moder sol…”

Så ser jag glad ut igen…

Jävla knöl.. jävla sjukdom.. jävlar anamma…

Andra bloggar om: , , , , , ,

3 svar

  1. Hejsan Vännen!
    Det kanske inte är ngn tröst….men dessa otäcka svettningar måste man iaf genomlida i klimakteriet!!
    Jag bara HATAR det….är äcklig o kladdig på nätterna (mest då iaf). Men vet inte….måste du ha det senare oxå i det ”riktiga” klimakteriet???
    I vilket fall som helst, så klarar du det ju…..du är sååå stark o skriver så humoristiskt o engagerande!!
    jag hejar på dig….kramar!

  2. I bland har man liksom inga valmöjligheter… Men förstår att det måste vara jobbigt! Tycker ändå att du oftast verkar väldigt positiv!
    Ha en bra måndag!

  3. Ia: Min mamma bara gled igenom.. hon hade inga svettningar.. och jag var glad att jag skulle slippa den dagen… men tji fick jag.. nu går jag ju in i klimakteriet medicinskt och det har sina biverkningar…
    Nä.. jag kommer inte att få något mer klimakterie…

    Znogge: Ja, jag försöker ju se det positiva i allt som skrer

    Kramar till er båda/Pys

Kommentera

