Post som får en att tänka efter

Idag i brevlådan låg en kallelse.

Jag ska in på skiktröntgen den 11 september.

Jag vet varför jag ska in. De ska se om jag har kvar den där varhärden som jag hade i februari. Så det är så skönt att de kollar upp mig. Jag har inga besvär från lungorna. Fast man vet ju aldrig riktigt. Om jag är frisk eller om där finns en svart prick någonstans.. en sån där knöljävel… en sån som ställer livet på ända och får en att bli trött, få förstoppning och må så att man helst aldrig mer vill kliva upp ur sängen…

Jag hoppas att de ringer och talar om hur den där skiktröntgen är.. om den är ok eller inte… och om jag har den där varhärden.

Op den 10.. skiktröntgen den 11…. fast op har inte med cancern att göra…

Så när jag har gjort skiktröntgen så lär väl det bli lite jobbigt.. för då kommer metastastankarna som ytterligare ett brev på posten.

Andra bloggar om: , , , , , ,

5 svar

  1. Jag ska hålla tummarna för dig 11/9, hoppas du får svaret så fort som möjligt – den väntan är KNÄCKANDE!!

    Kram Foruminnan ”syrran” // Zakyntos 2

  2. Zakyntos ”: Ja.. man blir ju lite metastasrädd.. fast jag känner i kroppen att jag är ren.. men ändå.. tanken kommer alltid…

    Kram Pys

  3. Håller tummarna för dig att allt ska gå bra både med operation och röntgen!
    Kram!

  4. Hej! Jag fick reda på att jag hade tjocktarmscancer i tisdags, fast jag bara är 31 år, dagen efter gjorde jag skiktröntgen och idag fick jag besked som var positivt. De kunde inte se att den spritt sig. Titta in hos mig. Kram Maria

  5. Znogge: Ja, du får ju besked så fort jag har varit där. Kommer att skriva på bloggen.

    Maria: Jag har varit inne och läst. Undrar om jag kan länka till din blogg.

    Kramar till er båda…
    Pys

Kommentera

