Pratat med min kurator

Nu har jag pratat med min kurator.

Hon fick höra mitt ärende om hur jag blev behandlad på akuten. Hon tyckte också att jag skulle anmäla den där läkaren. Så nu letar jag efter min journal som jag vill ha, jag vill nämligen se vad han skrev i den.

Jag har också fått telefonnummret till patientnämnden. Jag ska ringa så fort jag fått min journal.

Så nu rör det på sig när det gäller anmälan.

Håll tummarna för mig!

Andra bloggar om: , , , , ,

10 svar

  1. Ja jag kommenterar sällan utan hoppar mest runt och läser. MEN NU! 🙂 Kram

  2. Syster: Ja, jag har fått tag på journalanteckningen och enligt doktorn var jag nöjd. Skrev han det för att han ville gardera sig?

    Det lär komma mer….Fortsättning följer…

    Kram Pys

  3. håller absolut tummarna, stå på dej.
    kram

  4. Lotta: Ja, vad säger man. Jag var inte nöjd.. men jag fann mig inte…. det är inte lätt när man legat i tre timmar och väntat på doktorn… då blir man glad att man får åka hem….

    Men det är bakjouren som ska ha på nöten. För det var han som inte tyckte att en akutröntgen behövdes…

    Kram Pys

  5. Hej Pys! Jag blir bara glad om du lägger till mig på din länklista. För jag är lite exhibitionistiskt lagd tydligen och blir glad över många besökare på min blogg.

    Finns det någonstans på bloggen där man får veta mer om vem du är? Jag såg att du har en sjuåring. Jag har en liten femtonmånaders, som älskar att sjunga ”Lilla katt” (Idas visa). Det känns skitskumt att jag antagligen måste lära mig att LEVA med cancer.

  6. Ja kram då!

  7. Maria: Då lägger jag in dig under cancerbloggar här på min blogg.

    Jag sommarbloggade på aftonbladet den 5 juli.. adressen är blogg.aftonbladet.se/1634

    Jag har tre barn (16, 14 och 7 år) två töser och en son.

    Kram Pys

    Gunsan: Tack för kramen!

    Kram Pys

  8. Rätt, ett led i att bearbeta är att agera aktivt.Ta ingen skitparollen är bäst!

    Pöss!

  9. Inte ska man behöva acceptera att bli behandlad hur som helst! Stå på dig och lycka till!
    Kram

  10. VB: Ja, för jag var inte nöjd. Jag var chockad. Glad att få åka hem.. men att de inte gjorde något åt min situation.

    Pöss

    Znogge: Nä.. det är ju det jag menar. Jag väntar nu på min journal. Och sen ska jag ringa patientnämnden och se vad de säger.

    Kram

Kommentera

