Pratade också med min bröstsjuksköterska

Så nu vet jag vad doktorn skrev i min journal efter besöket på röntgen. Jag vet också varför han gjorde som han gjorde.

Han skrev: ”Patienten går hem och verkar nöjd”.

Jag var glad att jag fick gå hem.. men nöjd var jag inte.. jag var mer i ett chocktillstånd. Att de inte gjorde mer med mig. Och sen när jag märkte vad som hände med mig, så undrar jag om de där läkarna gjorde rätt? Jag kommer i alla fall att ringa patientnämnden. De vet om det där med patientförsäkringen, så jag kan kanske få lite pengar.. men vet inte….

Jag talade också om för bröstSSK att jag ska till röntgen den 11/9 och att jag gärna vill veta vad de hittar då. För jag vet också att jag ska på återbesök till min kirurg. Det är därför som de vill kolla lungorna igen. Jag har inga metastaser (försöker tänka så, men det är svårt). Så nu har bröstSSK sett till att jag kommer att få hem ett brev där det står vad de hittat.. så behöver jag inte vänta ända till återbesöket.

Det var tyvärr kö. Så jag hann inte fråga henne om min arm. För jag har ju ont i den. Men det känns mer som muskelvärk. Får väl ta det med min kirurg när jag ska på återbesök.

Jävla knöl.. jävla sjukdom.. jävlar anamma…

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

4 svar

  1. Kram du det är mycket att tänka på hela tiden. Bra att du tog tag i detta med anmälan för alldeles för många är för flata och bara låter det vara. Heja dig!
    Kramar i massor

  2. Syster: Ja, jag ska ringa patientnämnden.. och så ska jag se vad de säger…

    Håll tummarna för mig…

    Kram Pys

  3. Stå på dig!!Man måste var om sig och kring sig.
    SJÄLVKLART har du inga metastaser heller. Jag håller tummarna för di, det hjälpte mig iallafall 🙂
    Kram
    L

  4. Lena: Ja, jag ska stå på mig. Nä.. inga små elakingar här inte…

    Alla tummar är av godo…

    Kram Pys

Kommentera

