Har fått min journal

Har nu läst igenom den.

Tycker att en del inte stämmer med min uppfattning.

Enligt läkaren så hade jag inga andningsproblem. Varför kunde jag då inte djupandas? Dessutom står det också i journalen att jag är opåverkad. Hm???

Det står nämligen att jag inte har varken dyspné (ansträngd andhämnting, andnöd) eller tachypné (ovanlig snabb andning).

Detta tycker inte jag stämmer. Jag mådde inte bra. Hade väntat i tre timmar med andningsproblem p.g.a. smärta och enligt honom har jag inga andningsproblem och är opåverkad.

Han hade känt sig osäker och tagit kontakt med bakjouren. Den läkaren tyckte inte att det krävs någon akut åtgärd för mig. Utan jag får gå hem med recept på diklofenak och panodil (som inte hjälpte).

Klart jag är nöjd med att få gå hem. Har man väntat så länge så vill man gå hem.. men att vara nöjd med vården var jag inte. Jag söker mig inte till akuten om det är så att jag mår bra. Jag har haft nog med sjukhus.

Sen när jag väl kom till röntgen så hade jag vätska i lungsäcken, lunginflammation och en varhärd på 2 cm i diameter.

Så fortsättning följer….

Andra bloggar om: , , , , , ,

10 svar

  1. Hej!Vet inte vad man skall säga….Jag tycker iallafall att du skall överväga att anmäla, så att läkaren börjar lyssna på vad patientrna säger att dom söker för. Jag har stött på en läkare som behandlade mig så illa att jag låg och storskrek tills nästa dag då min man fick ringa och ifrågasätta det besöket, och jag fick träffa en annan läkare. Döm av min förvåning i början av denna veckan fich se en ”dagens ros” till den första läkaren från någon tacksam patient. Var det jag som var knäpp, eller hade hon sin sämsta dag på år och dag?Kramar Gunsan. Hoppas att det går bra på jobbet och att orken håller i sig!

  2. Gunsan: Jag ska i veckan som kommer ringa till patientnämnden. Så får jag se vad de säger. Jag tänker i alla fall lämna in en anmälan till patientförsäkringsnämnden. För att jag råkade få men efteråt.
    Ska ju in på ytterligare en kontroll av mina lungor nu på tisdag. Det är psykiskt jobbigt att genomgå de här.. p.g.a. den där jävla varhärden….
    Fan!!

    Kram Pys

  3. Visst sjutton borde du haft andningsproblem och rassel på lungorna om du hade vätska där. Det tycker jag låter logiskt i alla fall. Anmäl du om du orkar så får du se vad som händer. Tyvärr så brukar de alltid klara sig. Men man har åtminstone visat sitt missnöje!
    Kram

  4. Anmäl, anmäl och anmäl! Så fort man blivit felbehandlad, nonchalerad, illa bemött, ifrågasatt eller på annat vis felbehandlad så ska man anmäla, tycker jag. Hur ska det annars bli någon förbättring av vården.

    Jag får fortfarande kommentarer till mitt inlägg ”Sveriges mest korkade svar från läkare” eller vad jag nu döpte inlägget till. Det visar att flera blir dåligt bemötta av läkare.

    Du blev också dåligt bemött och feldiagnostiserad, och nonchalerad… Anmäl!

    Ha det gott! /Katrin

    Jag hoppas

  5. Syster: Nä.. tydligen inte enligt journalen. Tycker att det verkar konstigt. För jag mådde inge vidare.

    Katrin: Ja, jag ska börja med att ringa patientnämnden nästa vecka. Så får vi se vad de säger….

    Kramar till er båda Pysis

  6. Såg att du undrade vilka som var inne på din blogg….ja, JAG är ju en…kollar varje dag men skriver inte alltid! Tycker du är så himla SKÖN med din inställnng till sjukdomen…heja på!
    Det där med knasiga läkare känner jag oxå väl till….brrr! ha nu en skön fredagkvälll….det blir väl lite öl eller??? Själv kör jag på vin…=)
    Puss o kram Ia

  7. Ia: Du känner mig märker jag.. idag blev det tyskt öl.. för svärföräldrarna har gjort en Kielkryssning.

    Jag var mer nyfiken på dem som inte skrev…

    Skål på dig….

    Kram Pys

  8. Ja nu tar jag mig en dansk öl efter jobbet, make och barn är i stugan,jobbar första helgen sen i Mars, så med eftertanke tar jag nog två, det behöver jag. Kram Gunsan

  9. Hej Pys.

    Har inte varit inne här på ett tag, har haft fullt upp. Har läst ikapp nu dock och jag måste säga att det låter inte det minsta kul det du går igenom. Läkare är svårt att ifrågasätta tycker jag eftersom man själv inte kan/vet så mycket. Min syster blev felbehandlad vid operation 2 av hennes livmodercancer. Läkarna glömde de blommulstussar de använder för att stoppa blödning inuti henne! Hon gick tillbaka och sa att något kändes fel för hon hade sådana smärtor i magen och hon luktade oerhört illa när hon kissade. De skickade dock hem henne. Två dagar senare fick hon akutopereras för att ta ut dessa bommulstussar. Fruktansvärt att behöva gå igenom sådana saker efter att dessutom fått stå ut med sjukdomen och operationer och behandlingar!

    Sänder lite styrka till dig så du får energi och ork att ta tag i anmälan av detta och hoppas på det bästa.

    Stor kram!

  10. Gunsan: Visst är det gott med ÖL!!
    Lycka till på jobbet.

    Härskarinnan: Ja, när jag ser vad som hände med mina lungor.. så vill jag anmäla. Jobbit men just det där att då får han sig en tankeställare. Det blir väl bakjouren som får ta smällen.

    Kram Pys

Kommentera

