Pinsamt gånger två

Nu är jag hemma..

Jag skäms!!

Det var bara undersökning idag, inför operation. Så nu får jag vänta på operationstid.

Läkaren undersökte mig och tyckte att här krävs en rejäl operation. Det ska sövas och det ska fixas. Så nu får jag snällt ställa mig i operationskön. Fast han lovade att snabba på operationen för han ansåg att det var lite halvakut. För han förstod att jag hade problem. Jag tyckte att det är lite pinsamt.. för jag har hela tiden trott att det var operation idag.. och jag skäms för att jag har lurat er allihop… slå inte på mig, bara!!

Det andra pinsamma var att läkaren var så attans trevlig. Han kände igen namnet och då sa jag som det var om min resa till akuten. Han förstod att han hade gjort fel och han bad faktiskt om förlåtelse. Så nu sitter jag här.. ska jag anmäla eller inte… fan!

Fast det är inte jag som ska tycka att det var pinsamt. Det var han.. och han sa att alla kan vi faktiskt ha fel. För när han hörde om min varhärd så förstod han.

Så nu får jag sätta mig och tänka till…

För jag kommer inte att anmäla förrän han har opererat mig.. innan vågar jag inte..

Andra bloggar om: , , , , , , ,

13 svar

  1. OjDå! Vad snörpligt att vara inställd på operation…., så blir det inte det!! Skyll på cytohjärna…., det funkar Alltid!!! *LER*

    Kramar/C

  2. Char-lotte: Ja, jag får nog göra det.. ännu mer än vad jag gör…

    Kram Pys

    Ps. Du fick ett mail till din bloggmail.. då du ville ha mail…

  3. Hejsan!
    Pysan, jag tänker så här….visst, läkaren gkorde en missbedömning och det får ju egentligen inte hända! MEN syftet med att anmäla är ju inte hämnd från din sida….du vill ju bara förhindra att det händer ngn annan oxå eller hur??
    I så fall har du redan uppnått det resultatet, du har framfört dina åsikter och han höll med och bad om ursäkt! Han gör troligen inte om just detta misstaget utan tänker sig för och kollar lite extra.
    Om du vill kan du ju be om ännu en pratstund om detta, det går han säkert med på!
    Du gör förstås som du vill, men så tänkte JAG!
    Snopet med operationen, men sånt händer….kramar Ia!

  4. Ia: Ja, det är just det där att han var så förbannat trevlig. Han gick och prata med.
    Och jag tror att jag ska ta en pratstund med honom. Be om återbesök efter operationen.

    Kram Pys

  5. Tack för mailet!
    Jag är urkass på att kolla min bloggmail…., måste skärpa mig!! *Ler*

    Kram/C

  6. Fokusera på op nu, resten sedan som la Said säger.Den där varhärden? Var det en abscess?

    Pöss!:)

  7. Vb: Jag vet ju inte.. bara att det var en varhärd som ligger i lungan. Den var 2 cm i diameter första skiktröntgen.. sen hade den krympt lite andra skiktröntgen.. och nu ska jag in och göra tredje. Jag får inte svaret direkt.

    Op tar jag sen.. den är ju något annat…

    Kram Pys

  8. Som det kan bli! Men bäst av allt var väl ändå att läkaren var vänlig och dessutom bad om ursäkt. Ett steg i rätt riktning får man väl säga! Tycker du ska funder på det här med anmälan i lugn och ro.
    Kram och lycka till i morgon!

  9. znogge: Ja, det Ia skrev tyckte jag lätt vettigt. Istället för att rusa iväg och anmäla honom så kan jag sätta mig med min journal och så kan vi prata om det som hände. När han ser vad jag har fått stå ut med så förstår han nog.

    För han bad om förlåtelse.. och jag kommer att träffa honom igen…

    Kram Pys

  10. Oj, så det kan bli! *S* Alla är vi mänskliga och kan fela, men en läkare måste vara mer uppmärksam än så. Som någon skrev, kan du hjälpa andra så bör du anmäla, men jag förstår att du vill vänta till efter operationen.

    Stor kram.

  11. Härskarinnan: Ja, jag väntar! Sen får vi se hur jag gör.. ska begrunda detta.. så får jag också se vad som händer idag…

    Kram Pys

  12. Jag tycker nog att du kan nöja dig men ursäkten och att han erkände att han gjort fel. Det innebär att han kommer att tänka till vid nästa patient med liknande besvär och då är målet redan uppnått.
    Men bollen är din som man säger i VM tider 🙂
    Kram och det gör inget att du har lurats lite 🙂

  13. Syster: Lurats?

    Ja.. jag får se hur jag gör… ska i alla fall prata med patientnämnden och se vad de säger…

    Kram Pys

Kommentera

