Jag gillar inte att vänta

Jag hatar att vänta. Hata är ett stakt ord.. men när det gäller det här så hatar jag faktiskt väntetider.

Har nu skiktröntgat mina lungor. Fick ligga kvar på britsen ett tag då venflonen gjorde att jag bara blödde.. det ville inte sluta rinna.

Om en vecka så har kirurgmottagningen röntgensvaret och på onsdag nästa vecka ska jag ringa.. om de inte ringt mig tidigare. För jag vill veta… så fort som möjligt.. hatar att vänta…

Maken följde med mig upp till stationen, eftersom vi inte har bil så åker jag kommunalt, så det var tåg och stadsbuss till sjukan och buss hem. Pratade rätt så mycket om känslor. Hur jag känner inför det här.. och hela min jävla knöl.. och tiden efter..

Det kändes mycket skönt att göra detta…

Vi kom på att vi är rätt så mänskliga. För hade vi inte mått som vi gör just nu så hade det varit onaturligt. Självklart är vi oroliga båda två tills vi vet vad röntgen visar.

Så förlåt mig nu om jag bara skriver deppiga saker.. men det känns så mycket skönare när jag har skrivit ner dem… de där otäcka tankarna på metastaser och varhärdar… För SSK förstod mig att jag ville få besked så fort som möjligt…

Nu ska jag ta en öl. Det har jag gjort mig förtjänt av. Så skål på er allihop…

Andra bloggar om: , , , ,

7 svar

  1. I sådana här fall tycker jag att personalen skulle kunna vara så förstående att patienten får ett snabbare besked. Inte behöver det rent faktiskt ta en vecka… Håller i all fall tummarna för dig och njut nu av ölen!
    Kram!

  2. Skickar en kram till er!

  3. Znogge: Det tar en vecka för att få svar från röntgen. Då är de snabba.
    Och jag njöt av ölen..

    Kram Pys

    Carro i Skövde: Det var där jag var idag. Skickar en kram till dig också.

  4. Då är det bara att vänta!
    Ha en fin dag!
    Kram

  5. znogge: Ja, för jag får svar tids nog…

    Kram Pys som har haft en underbar dag

  6. Maria: SKÅL!!.. fast nu får jag vänta tills på fredag med att ta en öl…. men den som väntar på något gott…

    Kram Pys

Kommentera

