Målar Fan på väggen

Jag har lyckats hålla dem i schack. Fast nu efter gårdagens läkarbesök så kom tankarna nu i morse. De attackerade mig… jag hade inget försvar..

Klockan 11.40 skiktröntgar jag mina lungor, för tredje gången det här året. Frågeställningen är nog om man ser varhärden och hur höger lunga ser ut efter lunginflammationen.

Jag är ju livrädd att de ska hitta svarta prickar i lungorna. Svarta prickar som kan tyda på att cancern har spritt sig. De där prickarna som är metastaser.. bara ordet metastas får mig till att rysa.. det går en kall kåre längs med ryggraden.. håret i nacken reser sig och jag får nästan frostbrytningar.. Ryser!!

I morgon och ca en vecka efteråt så kommer jag att gå runt med tankar.. tankar som man skulle kunnat slippa… För tänk nu om de hittar något! Tänk om det finns något där som inte ska vara där. Dessutom vad händer om varhärden inte har krympt? Vad gör de då? Ska de gå in i thorax på mig med en grov nål och se vad det är som finns där… eller kommer de att låta den vara kvar.. och jag återigen ska bli kallad om tre månader till en ny skiktröntgen…

Ja.. jag målar Fan på väggen idag… jag är på det humöret. Vill inte åka iväg till sjukhuset men är fan så illa tvungen….

JAG VILL BLI FRISK!!!!!!!

Behöver styrka!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

18 svar

  1. Har inga ord, vill bara säga, att jag läser och hoppas såklart att det går bra för dig.

  2. Gumman!Du har alltid varit så stark och positiv men inte fan kan du hålla på så heeela tiden, ha inte dåligt samvete för att du erkänner dina farhågor.
    Klart som körvspa att du är rädd men även detta kommer blåsa över, sänder en megastor *styrkekram* och en begäran ut i universum att du ska klara dig!

  3. Rosa: Ja, det känns skönt.

    Allica: Ja, men någongång ska jag också få vara nere..idag är en sån dag.. jag har inte haft många downs.. men idag känns det så…
    Skiträdd!!!

    Kram till er båda

  4. Hej. Hoppas och håller alla fyra tummarna för att det går bra.

  5. Pysan! Det är en styrka att våga vara svag!Jag tror att man kommer styrkt ur en svacka. Som vanligt tänker jag på dig och skickar varma tankar som jag hoppas blir lite stärkande!!Kram Gunsan

  6. ….ja fy fan för de mörka tankarna men det kommer gå bra för dig det vet jag! Det tro fasen att du inte kan hålla humöret uppe jämt då hade du inte känts äkta!Det är din ärlighet som gör dig så fantastisk och att jag vill läsa din blogg! Fler vågar tack vare dig det är jag säker på!

    Kram
    Elisabeth

  7. Habeascorpus: Fyra tummar?? Hur ser du ut *asg*

    Gunsan: Du har så rätt.. Fast jag vill vara stark, men ibland glider jag igenom.. idag är en sån dag..

    Elisabeth: Glad att min blogg kan ge något…

    Kram till er alla…

    Pys

  8. Tänkte att du var med på den lätta, de två riktiga och så de två mitt i händerna!!!

  9. Habeascorpus: Jasså.. jag har letat igenom hela min anatomibok.. utan att ha hittat något om att man har tummen mitt i handen… *asg*

    Kram Pys

  10. Skickar några styrketankar till Dig!
    Kram
    E

  11. Jag håller tummarna för dig ! Kramar !

  12. Evis: Tackar.. jag föll igenom… min energi räckte inte till alla tankar.. metastasjävlatankarna…

    Axemia: Tackar.. såna tummar gillar jag.. och inte dem på AB-bloggen

    Kram till er båda..
    Pys

  13. Skickar MASSOR med stöd!

    Knytet

  14. Knyt: Tackar….

    Kram Pys

  15. Usch måste bara vara så hemskt! Att ha det tunga hänga över sej. Man är ju orolig lite själv då o då, för allt vad cancer heter, men att som du varit med om det o rädslan att det kan komma igen…fy…
    Jag gör som ovanstående håller tummarna. Hoppas på allt är bra.Adastra

  16. Adastra: Ja… det är ju detta man får leva med som bröstcancerdrabbad… livet är inte som det har varit.. och kommer aldrig att bli detsamma…

    Kram Pys

  17. Hm… det är inte lätt alla gånger. Varken att vara den med oron eller den som står bredvid. Det enda jag kan tänka på är hur gräsligt det skulle vara att vara i din situation. Men tröst? Det kan bara du själv känna. Jag VILL trösta, jag VILL att du ska ta dagen som den kommer, jag VILL att du ska ha det bra. Jag VILL att du nu ska vara helt frisk och fri från alla komplikationer. Jag VILL att du aldrig ska få en endaste liten metastas.
    Gott så? /Katrin

  18. Katrin: Underbara du… det är sånt här man vill höra.. att det finns människor som faktiskt bryr sig om mig…

    Just nu är jag rätt så off…

    Kram Pys

Kommentera

