Fyra dagar kvar

Jag har börjat nerräkningen. Det är fyra dagar kvar, sen kan jag ringa kirurgen.. för att få svar på min skiktröntgen.. om de inte ringt innan.

Är rätt så less på att man inte kan skynda på ett svar. Röntgen har det som praxis att de har en vecka på sig.. även om det är en cancerpatient.

Det är inte gräddfil där.. fast gräddfil har det varit på den tiden man gick på cytostatika.. då var det gräddfil till lab…

Fast nu får man snällt vänta.

Måste också ge en eloge till F-Kassan. Jag har haft aktivitetsstöd och naturligtvis så skrev jag fel. Så det blev lite panik när jag fick reda på att jag var tvungen att lämna en ny lapp. För en av lapparna var rätt på f-kassan. Försökte få tag på dem som en galning igår och när jag väl fick tag på en trevlig tjej så sa jag som det var. Hon lovade då att leta upp min akt och papprena och ringa till mig som idag. Hon ringde 08.30 och frågade vilken lapp som var den som gällde. Jag sa vilken och då säger hon att hon betalade ut pengarna idag. Får se om de kommer på kontot idag eller på måndag. Detta kallar jag service. Är fortfarande lite chockad av att hon var så gullig emot mig och att det löste sig så galant som det gjorde. Heder åt J på aktivitetsstöd i Östersund!!!

Andra bloggar om: , , , , , ,

6 svar

  1. Då är det bara att vänta även om jag förstår att det är tungt! De har väl hur mycket som helst att göra och tydligen är det brist på röntgenläkare. Men håller tummarna för dig.

    När min pappa var sjuk och kom in akut fanns inte hans journal på rätt avdelning. Det var före datoriseringen av journalsystemet. Ingen hade tid att hämta den förrän ett par timmar senare. Då blev min syrra så arg att hon stegade upp på avdelningen och krävde att få journalen omedelbart vilket hon fick. Det tog fem minuter att hämta den och pappa kom under behandling mycket snabbare. Skönt att det är lite smidigare numera!
    Ha en trevlig helg!

  2. Hallå Pysan!
    Usch, vad hemskt att behäva vänta så där!!!
    Borde de inte snabba sig på lite, när det gäller cancerpatienter??
    Men vad härligt med personal på FK som är hjälpsam o serviceinriktad….inte så vanligt!
    Blir det lite öl i kväll nu då? Här blir det några glas vin och lite myyyys med Gubben, de behöver lite uppmärksamhet mellan varven..=)
    Sköt om dig vännen…kram!

  3. man blir som hat-smurfen när man måste vänta, men han e ganska söt.
    trevlig helg på dig! kram

  4. znogge: Ja.. ibland undrar man vad som händer på sjukhusen. Vet hur det var när vi skulle flytta. Då fick de sätta sig och skriva ut hela journalen på vår son. För de hade olika sorters program för journalföring. Region Skåne har ett och Västra Götalandsregionen har ett annat. Så de fick skriva ut hela.. vem sa att datorn skulle göra det pappersfria samhället?

    Ia: Nä.. här är det samma väntan som för alla andra. Fast jag kommer att ringa till kirurgen på onsdag om jag inte har fått svar innan…
    Är inne på andra ölen.. SKÅL på dig…

    Lotta: Ja, smurfarna minns man… fast jag hade ingen speciliel favorit bland dem.. jag tyckte mest om trollkarlen… för han fick alltid spö av smurferna på ett eller annat sätt…

    Kram till era alla tre…
    Pys

  5. Även jag har haft jättebra kontakter med F-kassan och det betyder så mycket när man är sjuk för man orkar inte ta tag i något om det krånglar.
    Kramar från mig

  6. Syster: Håller med dig. För det är skönt när det löser sig.. och att de faktiskt kan vara mänskliga..

    Nej, tillbaka till jobbet…

    Kram Pys

Kommentera

