Jag hoppas jag får samtal i morgon

För då har det gått en vecka sedan jag gjorde min skiktröntgen av mina lungor. Och jag hoppas nu att de ringer. Gör de inte det så kommer jag att ringa på onsdag. Det bara är så. För jag vill VETA. Tankarna som finns just nu är olidliga.. metastaserna är jättestora och jag har överallt… Nej, inte riktigt. Fast känslan finns där… om de nu hittar något…

Jag kommer att vilja ha en skelett scint.. för jag har fortfarande ont i min högra sida. Och jag vill veta om det finns något där… Den tanken finns också… Fast den smärtan har kommit så akut.. men inte försvunnit.. de tror att det är strålskador. Inget kul det heller.. att veta att man är strålskadad… Jag kommer att ta upp det nu i höst när jag ska på återbesök till kirurgen och jag hoppas att hon tar mig på allvar.

Sen är jag så glad att få jobba… för då blir det inte så mycket tankar… inga dumma tankar på metastaser… för de kommer när man är hemma och inte har något annat för sig.. Fan!!!

Nä.. jag får ta tag i disken tror jag… Jag vill ha en diskmaskin!!!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Hej. Tittar in och önskar dej positiva besked.
    Såg att du skrev om ytlighet. helt överrens med dej, men kan också tänka att det inte är riktigt hela sanningen. Eller vill tro så iaf.
    Tänker på det här med tomma tunnor och skramlande du vet.
    Det kanske kan va så att i brist på att ha nåt vettigt att förmedla så bankar man och slår på allt som väsnas, medveten om att det hörs.

    De som har nåt av vikt att ge andra behöver inte väsnas för att få uppmärksamhet. Eller kanske inte behöver känslan av stå i centrum …Så vill jag tro….

    Soppan var god, lyckades inte få sting som jag ville men det har med kryddning och saltning att göra, fick gissa måtten… använde tre sorters fisk, kolja, sej och lax, tror jag skulle skippat laxen faktiskt.
    Men den kommer att göras igen så…tack!!

  2. Habe: Det låter fint att du fick till det.. bara att testa sig fram.. maken är ju kock så han kan omöjligt tala om hur måtten ska vara…

    Ja.. det där med ytligthet.. vad är viktigt.. modet på stureplan eller att överleva…

    Kram Pys

  3. Hoppas du får besked så fort som möjligt för den malande oron tär så mycket…
    Ha en bra dag trots alla tankar!

  4. Znogge: Ja.. i morgon är det tisdag.. och jag hoppas höra något då.. annars ringer jag ju på onsdag…

    Besked kommer här…

    Kram Pys

Kommentera

