Vita kuvert

I dag med posten fick jag kallelser…

Två stycken:

Mammografi redan på tisdag den 25, vilket jag inte bävar för… eftersom jag vet utgången av den… så där behöver jag inte få några metastas tankar…
För det andra fick jag kallelse till att träffa min underbara doktor. Den 4 oktober ska jag träffa henne. Då får jag se hur hon bedömmer min smärta som jag har i tumörområdet. För det börjar ta på krafterna….

Jag vill inte ha ont. Om det nu är så att jag har strålskador. Kan man då få någon form av ersättning.. för sveda och värk? Frågan är fri och jag kommer att ställa den. Sen vill jag ju ha en ny skelett scint. Mycket för att jag har ont.

Så nu blir det sjukhus resor igen….

Andra bloggar om: , , , , , ,

8 svar

  1. Jag har också undrat över om man kan få ersättning för strålskador….jag har strålskador som gör vardagen till en kamp…..

    Kram

  2. Nu väntar jag oxå på en kallelse till mammografin. Var på läkarbesök idag och ifrågasatte varför jag inte fått kallelse tidigare…, men nu är det på G! Skööööönt att allt var Bra! Nu kan du lägga det bakom dig!

    KramarOm och tänker på dig/C

  3. Ta kontakt med Patientnämnden ang ersättning.
    Och smärtorna, jag kan bara utgå från mina egna erfarenheter av opererandet i levern och tarmarna; det drar och ömmar fortfarande i ärrvävnaderna som oxå är förhårdnade.Kanske ska vara så, kanske inte.Informerade dom förra veckan under yrselattacken, men det var inget större intresse och jag var spyfärdig och orkade inte tjafsa.

  4. *Fniss*
    Tror vi skrev till varandra nästan samtidigt!!

    Kramar/C

  5. Char-lotte: Mammografi är ju inte så farlig nu.. eftersom det inte finns något.. för det hade ju synts…

    Ska också bli skönt att träffa doktorn.. och min smärta ska jag ta upp då…

    Kram Pys

  6. Vb: Det är på gång.. både det är med att jag blev illa behandlad på akuten och rubbet efteråt… och så det här om det är strålskador.. för då vet jag att man kan få för sveda och värk.. och jag har ont…

    Kram Pys

  7. Rose-Marie: Ja.. jag ska fråga när jag är på återbesök.. så får jag se vad hon säger…

    Kram Pys

  8. This web page can be a walk-by way of for the entire info you wanted about this and didn’t know who to ask. Glimpse right here, and also you’ll positively uncover it.

Kommentera

