Brev från läkaren

Jag har idag fått brevet om min skiktröntgen.

Det står så här, jag citerar ordagrant:

”Bästa Pysan!

Skiktröntgenundersökningen som gjordes den 11/9-07 visar att du inte längre har några förändringar i lungorna och lungsäckarna utan det som sågs på föregående skiktröntgenundersökning måste ha varit resttillstånd efter dina infektioner i lungorna. Detta var ett glädjande besked. Jag kan inte se i journalandlingarna att du är inplanerad för 1-årskontroll av ditt kvarvarande bröst. Du kommer att kallas för mammografi och sedan får du ett återbesök på kirurgmottagningen, Kärnsjukhuset Skövde.

Med vänliga hälsningar

VERKSAMHETSOMRÅDE KIRURGI
Kärnsjukhuset Skövde”

Och så stod det överläkarens namn och även genom en annan överläkare.

Läs det rödmarkerade.. glad att det finns läkare som faktiskt bryr sig om sina patienter. För bara denna mening tyder på empati och medmänsklighet.

Nu ska jag sätta mig och lägga in mina mediciner i dosetten som jag inhandlade på apoteket under min och den älskade makens promenad i solskenet.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

6 svar

  1. Jag tror att det finns väldigt många läkare som bryr sig om sina patienter. Men för att orka krävs det ibland en viss distans. Dock får aldrig den medmänskliga värmen saknas! Inte heller empatin!
    Kram!

  2. Znogge: Ja.. men att få det i ett brev så här.. var mer än jag hade räknat med…

    Kram Pys

  3. Visst var det både vänligt och personligt! Heder åt läkaren på alla vis! Det tyder på ett engagemang!

  4. Znogge: Ja.. jag blev så glad.. var ju tvungen att blogga om det…

    Kram Pys

  5. Grattis, grattis vad du är underbart stark! Du ser hur andra reagerar och du har orkat vara positiv under hela denna resa. Tack för att jag fått vara med.
    Nu känner även jag mig lättad för visst var även jag lite fundersam på vad det var som fanns i lungorna. Kram kram från mig!

  6. Syster:

    Kram på dig också.. du har ju varit med under min resa.. och den fortsätter.. har bara en liten vila på en skön station… med vidunderlig utsikt…

    Kram Pys

Kommentera

