Det är svårt att få ihop vardagen

Idag står det om Fru Reinfeld i Aftonbladet.

Fru Reinfeld säger, jag citerar:

– Det får jag nästan inte! Om jag sa att det var enkelt att få ihop vardagen skulle jag inte tala sanning. Det är svårt, och ibland känner jag mig ruskigt trött och otillräcklig. Så är det. Som tur är får vi stöd och hjälp utifrån.

Förutom barnflicka och städhjälpfinns två personer som får det Reinfeldtska företaget att rulla framåt:– Våra mammor är fantastiska. De stöttar oss enormt mycket och är en viktig del av vårt vardagsliv. Det har de varit hela tiden.” Slut på citatet.

Jag säger bara välkommen till verkligheten Fillipa… fast du har både städhjälp och barnflicka… vi vanliga döda har inte råd med det…. så vi får klara allt du klarar + städning och disk dessutom…

Och så är det en sak till som skiljer oss åt.. och det är de ekonomiska resurserna.. du har råd… det har inte vi…
Så varför i hela världen vågar du gå ut och gnälla att du tycker att det är svårt….

Hur tror du jag har haft det sista året… sjukskriven med en sjukpenning på 3,200.. F-kassan och deras regler att inte CSN räknas som inkomst??

Jag har barn.. jag har dessutom bröstcancer… och det gör att jag får helt andra kostnader än du får… det kostar att ta sig till sjukhus.. det kostar att få träffa läkare.. det kostar mig min energi… och så har du mage att tycka att det är svårt att få ihop dagen….

Vet du hur trött och frustrerad man blir av att gå på cytostatika.. eller få åka till Göteborg och bli strålad (enkel resa 20 mil)??? Du säger att du är trött.. då ska du träffa mig….

Jag har redan skrivit ett blogginlägg om att jag har lust att träffa din man över en caffe Latte… och du är också välkommen.. så kan vi diskutera verkligheten…

Välkommen till verkligheter Fillipa Reinfeld….

Hälsningar Pysan

Ps. Jag hoppas att du kollar dina bröst en gång i månaden… för nu är du snart 40 och då börjar risken öka för att du ska få bröstcancer…. Men får du det så får du säkert privat både sjuksköterska och hjälp 24 timmar per dygn….(vilket vi vanliga dödliga inte får)

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera

