Reinfeldt, Fredrik och Fillipa.. har ni tänkt på det här

Läser bugeten

Funderar på det här:

”Arbetsprövning inom tre månader

För att snabba på de sjukas återgång till arbetet kommer en sjukskriven att arbetsprövas inom tre månader för att se om personen kan utföra någon form av uppgifter på sitt jobb. Inom sex månader ska den sjukskrivne prövas mot hela arbetsmarknaden. Finns det arbetsuppgifter som den sjukskrivne klarar av, kan hon eller han tvingas byta yrke.”

Om man då som jag får cancer.. och måste få cytostatika var tredje vecka i 6 omgångar.. vad händer då? Har du tänkt på det kära Fredrik? Det betyder att jag är färdig behandlad efter 18 veckor (3*6=18). Sen kanske jag måste få strålning i 25 dagar.. det är alltså 5 veckor (5*5=25 dagar) ska man då plusa på dem.. så blir det 18+5 och det är 23 veckor…
Räknar man då med att man måste vila ca en månad mellan cyto och strålning och då blir det ytterligare 4 veckor…
23+4 är som bekant 27 veckor… och sen kan du vara klar att börja jobba… om inga komplikationer har tillstött…

Fast regeringen anser att efter 3 månader (3*4=12) alltså.. efter 12 veckor så ska man kunna vara klar för arbetslivet.. och efter 24 veckor så ska man fundera på att omskola sig… och kanske vara tvungen att göra detta om man inte kan fixa jobbet…

Ser ni nu vad jag ser.. får man bröstcancer och är tvungen att genomgå den stora appareten men cytostatika och strålning.. så kommer man att var tvungen att omskola sig… För det fattas tre (3) veckor…
Har man då otur som jag… att man måste opereras mitt i cytostatikan så kommer det att skita sig ordentligt…. Som det var för mig.. jag fick mitt cancerbesked den 8/6-06 och var klar med strålningen den 22/1-07… det är fler än 24 veckor…

Fortsätter man sen att läser mer om budgeten...

Så står det så här:

”Läkarbristen i Sverige ska minska.

I höstbudgeten föreslås 330 nya platser på landets läkarutbildningar.”
Jag hoppas då att inte de här läkarna tar studielån från CSN. För då sitter de i klistret. För på F-kassan så blir man automatiskt på ett SGI på 0 kronor…

Så då har Reinfeldt med anhang fixat det bra.. fler läkare.. och om de blir sjuka så får de inga pengar…hurra!!!!

Andra bloggar om: , , , , , ,

10 svar

  1. Man får väl hoppas att det gäller efter avslutad behandling de börjar räkna!Annars blir man ju mörkrädd. Det är väl så att det är de sjuka som drabbas när de vill komma åt de få som utnyttjar systemet( hur det nu går till, jag höll på att bli tillbakatvingad till jobbet 4 veckor efter min operation, med en arm jag inte ens kunde bära min handväska.) Vi håller tummarna för att det gäller när man är arbetsför efter avslutad behandling Kram Gunsan

  2. Gunsan: Det tror jag inte.. det är från första sjukdagen..

    Kram Pys

  3. Jag skulle vilja säga …ATT MAN BLIR MÖRKRÄDD!!!
    Den här regeringen är inte riktigt friska…

    Frågan är om det verkligen FINNS jobb till alla???

    Många unga friska får inte jobb idag…hmmm ja jag får inte ekvationen att gå ihop.

    Kram

  4. Bra skrivet Pysan, du borde skicka en kopia till familjen Reinfeldt. Jädra moderatpolitik-skit rent ut sagt! Läste en insändare härom dagen, där den som skrev tyckte att Reinfeldt själv borde bli sjuk, och förstå!

    Har själv blivit arbetslös, företaget konkade, och nu vill de ha sju karensdagar (heter det så när man inte är sjuk?) istället för fem då man blir arbetslös.

    Vart 17 är vi på väg – till ett klassamhälle som kommer att innebära katastrof!

    Hälsn från en fröken som har följt din blogg länge, men faktiskt aldrig kommenterat!

  5. å fy fan kram igen Gunsan

  6. Rose-Marie: Ja, man undrar hur det ska gå… Rädd.. japp…

    Fröken West: Jag skrev om att Reinfeldt skulle bli sjuk själv.. fast då ska han inte ha det skyddsnät han har idag…

    Gunsan: Ja.. mörka tider… väntar…

    Kram till er alla tre…
    Pys

  7. Ja, 17 gubbar, det var ju DU som skrev härom dagen att Reinfeldt själv ”skulle behöva” bli sjuk och få smaka på sin egen medicin. Där ser du att jag följer din blogg, hi hi.

  8. Fröken West: Ja.. nu fick jag mig ett gott skratt… behöver det ibland.. få skratta så där härligt…

    Kram Pys

  9. Ja du skriver har ni tänkt på det här, så klart de inte har😉 Begär nu inte för mycket.
    De räknar bara kronor och Borg sitter med sitt försmädliga självbelåtna leende och känner sig nöjd. Ingen, ingen av dem ser några människor bakom alla förslag. Bara pengar. Rent ekonomiskt så ser det bra ut! Men mänskligt så är det en katastrof!
    Nyval undrar hur man får till det?? Kan inte du ordna det Pysan!!

  10. Syster: Nä.. nyval är lite över mitt huvud..

    Kram Pys

Kommentera

