”Det fattar ni väl för fan att cancern är på väg”

Idag i aftonbladet står det att läsa om läkaren i Lund som hånade cancersjuka barn och deras föräldrar.

Föräldrarna är redan i ett chocktillstånd. De håller på att förlora sina barn i cancer. Då står den där läkaren och hånar dem mer eller mindre på fotändan av sjukhussängen.

Den här mannen är rutten. Jätterutten.

Hur har man bara mage att säga sådana här saker????

Det går över mitt förstånd.

Andra bloggar om: , , , , ,

13 svar

  1. Hur kan han vara läkare?? Ett ofattbart uttalande..

    Kram till dig idag, hoppas du har en fin helg🙂

  2. Nej, det är ofattbart att det har kunnat tillåtas.
    Men vi har haft våran äldste inlagd många ggr i Lund pga diabetesen och alltid fått underbar vård.
    Ha en skön helg!!
    L

  3. Madonnan: Japp.. jobba ikväll (de ringde till mig) och så i morgon ska jag på skördefest.. och på söndag ska jag jobba 12-20.30. Det blir pengar.. fast inte den här månaden…

    Lena: Ja, en del läkare skulle inte jobba som det… Jag har också fått bra vård (oftast,utom den där svängen på akuten) och sonen har fått mycket god vård.. både när vi bodde i Helsingborg och så även här…

    Kram till er båda två…
    Pys

  4. Inom alla yrken finns det människor som genast borde omskola sig! Här har vi ett bra exempel på hur man kan missköta sig. Hoppas det leder till en anmälan eller att någon reagerar. Så här får det inte gå till!

    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram!

  5. Min tanke var direkt att han måste gå på någon form av droger! Hands beteende tyder på det. Men det är livsfarligt att tro man kanske åker dit för ärekränkning🙂
    Kram

  6. Är en av de som drabbats av denne läkare. Det finns inga ord som kan tala om vad som händer på den avdelningen och det är bara en liten del som står i tidningen. All annan personal på avdelningen är dock fantastiska. Anmäla vågar man inte. Man måste ju träffa honom när man är där!!!

  7. Läste artikeln och tack och lov ska han visst inte vara kvar! Ut med huvudet före är mitt tips! Finns ingen förmildrande omständighet för hur han beter sig.

  8. Znogge: Håller med dig… i båda dina kommentarer…

    Syster: Du är inne på samma tankegång som mig.. just det att han tappade koncentrationen… skrämmande läsning helt igenom…

    Mamman: Måste du verkligen träffa honom. Man har valfrihet i vården. Vill jag inte träffa min onkolog så har jag rätt att byta. Det ska vara en respekt för patienten.. Jag hade anmält.. är ni tillräckligt många föräldrar så kan ni anmäla i grupp.. ta kontakt med andra föräldrar som upplevt detsamma som ni….
    Hejar på er.. med stora vimpeln….

    Kram i massor till er alla och speciellt till mamman…

    Pys

  9. Fy fan, helt ofattbart. Illa nog att man själv har cancer,ofattbart mycket värre att ens barn har det.Men skulle någon, som man är så beroende av kränka en när det handlar om sitt älskade, underbara barn, så övergår det allt jävligt man kan tänka sig. Att inte ens kunna säga till om hur illa man blir behandlad för att man vet att barnet blir lidande för att han är kvar på avdelningen. Hoppas att artikeln biter ordentligt! Kram Gunsan

  10. Det hoppas jag också Gunsan..

    Kram Pys.. som har lite dåligt samvete.. ja, jag ska svara.. när jag orkar… jobbat idag…

  11. Det fattar väl VI för fan att läkaren är ordentligt störd!

    *känner mig våldsbenägen*:(

  12. Vb: Ja.. ska vi gå ihop och slåss lite…

    Jag fattar att han är störd.. han är rutten..

    Kram Pys

  13. Jag har inte läst artikeln tidigare. Jag har inte ord. Men är inte det den människosyn som allt mer präglar vårt samhälle.Betänk alla dessa förnedringssåpor som visas i TV. Där vuxna tillåts mobba varandra tills någon mår så dåligt att de faller igenom. Sedan kräver vi nolltolernas av mobbning på skolorna. Stackars ungar. Det måste vara förvirrande att vi säger en sak men gör en annan.Den läkare som det skrivs om i Aftonbladet måste nog vara förvirrad. Kanske han tror att han är doktor Haus, den osympatiske läkaren från Tv serien.

    Doktor House är en av de bästa tv-serier i sjukhus miljö som har skapats.. ok.. han är helt i avsaknad av empati.. men han är rak och säger till patienten exakt hur det är.. men att sätta likhetstecken mellan honom och en riktig läkare har jag svårt för.. Dr house finns inte på riktigt..
    Förvirrad är väl det minsta man kan säga.. det där är en läkare som fått sin leg. i ett cornflakes paket…

    När det gäller dokusåpor så är det bara att byta kanal.. och är det en dokusåpa där finns alltid avstängningsknappen.. jag tittar nämligen inte på dylikt dravel…

    Kram Pys

Kommentera

