Jobbig kväll, så nu ringer nog polisen

Jobbat idag mellan 8-16.15. Gick bra, förutom att jag glömde medicinnyckeln så jag fick sticka tillbaka till jobbet när jag gick iväg till föräldramöte.

Maten stod på bordet när jag kom hem. Alltid lika trevlig! Så jag åt och sen tog jag en dusch. Skulle på föräldramöte på kvällen och tänkte att jag sticker iväg med jobbenyckeln och så handlar jag lite innan jag ska iväg på mötet.

Till jobbet och lämna nyckeln… så iväg till affären. Köpte frimärken och snus. Så träffade jag en gammal kompis som fråga hur jag mådde. Det är då vi hör det..

En tjej skriker.. och när vi vänder oss om så är det en kille som ger henne en karatespark i magen…

Lämna namn och telefonnummer till henne.. så nu får polisen höra av sig… jag vittnar..

Nu ska jag nog gå och ta mig en kvällsmacka…

Ps. Titta på insamlingen jag har till Rosa bandet.

Andra bloggar om: , , , , , ,

8 svar

  1. Herregud, vem sa att det var lugnt att bo i en mindre stad!!!!! Tur att det fanns vittnen, annars har de små äcklena en tendens att slingra sig ur sånt här! Kram Gunsan

  2. Gunsan.. det var lite läskigt.. mycket folk också… många som såg…

    Kram Pys

  3. Usch! Sånt där skakar om!
    Bra att du är beredd att vittna. Hoppas hon anmäler…

    Jag läste i tidningen att viljan att vittna hade ökat bland ffa unga. Det kändes väldigt positivt! Det är viktigt att folk vågar – och att samhället säger ifrån.

    Däremot så förstår jag fortfarande inte hur det kommer sig att man låter gärningsmannen och offer+vittnen samlas utanför rättegångssalen i samma lilla utrymme?

    Går det inte att ordna så att offret slipper sådant? (Tänker på yngste sonen tex…)

  4. Mamman: Stod i tidningen idag. Räknas nu som rån eftersom han slog och sparkade henne. Han är känd innan av polisen. Han är ung.. 14 år…

    Man undrar vad som står bakom sånt här.. när en 14 åring snattar och sen misshandlar butikskontrollanten..

    Kram Pys

  5. Nuförtiden tycks allt kunna hända och man behöver INTE bo i en storstad. Gräsligt med allt våld som förekommer!
    Bra att du vågar vittna för det gör inte alla.
    Ha en bra fredag!

  6. znogge: Ja.. det är så onödigt….

    Vittna gör jag.. om de ringer…

    Kram Pys

  7. Bra Pysan, du backar inte.Hoppas att hon står fast vid anmälan bara.
    Ha en bra söndag, jag drar en stund!

    Pöss!

  8. Vb: Ja, jag backar inte… Stod i tidningen dagen efter, grabben är 14 och känd av polisen sen tidigare.

    Ha det så himla gott… vi hörs

    Pöss!!

Kommentera

