Titta till höger…

Jag är så glad. 2 200 kronor.. sen igår då jag startade insamlingen

Detta är helt otroligt.. glad är jag…

Är hemma på lunch bara… och så ser jag det här…

Rosa bandet behövs. Det gör barncancerfonden och hjärtebarnföreningen också… för att inte glömma det blå bandet.. för prostatacancer…
Fram för en blå månad också.. (och då tänker jag inte på moderaterna)

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

2 svar

  1. hej! jag läste en del av dina tidigaste inlägg, när du väntade på resultat om du hade cancer eller inte. Jag är bara 25 år och befinner mig just nu i samma situation. För två månader sen upptäckte jag en knöl i mitt bröst och väntade några veckor innan jag ringde vårdcentralen, så för cirka 1 månad sen var jag där och de skickade sen remiss till sjukhuset och igår var jag och gjorde punktion (heter det så?) i knölen. Det skulle ta två veckor för att få resultatet. Jag är för ung för att göra mammografi så ska göra ultraljud istället. Men blir arg för de skickade remiss till det igår så det kommer dröja minst en månad till innan jag får göra det. Jag trodde att jag skulle få göra allt igår. Kan de avgöra endast av punktionen om knölen är farlig eller inte? varför gör de i såfall ultraljud? Förlåt att jag frågar men vet inte vem jag ska vända mig till. Vet att jag är ung och att bröstcancer är ovanligt under 40 år (vet inte hur ovanligt) men självklart är jag väldigt rädd! Har dessutom bara berättat det för min man så ingen annan i min närhet vet om det därför väljer jag att vara anonym här! Precis som du skriver så är väntan hemsk! Just nu försöker jag tänka på annat eftersom jag inte kan påskynda resultatet.

    Tack för att du skriver din blogg. Den styrker mig!!
    //

  2. Hej Anonym

    Jag gjorde både en finnålspunktion och en biopsi. Biopsin är när de tar ut en större bit av knölen. Genom detta kan de sen kostatera om man har cancer eller inte.

    Finnålspunktionen i mitt fall var att de inte fick ut tillräckligt med celler… för annars kan de faktiskt genom bara finnål konstatera om man har cancer eller inte.

    Ultraljud är lika bra som röntgen. Fast om man gör en mammografi så tar de båda brösten och har att jämföra med senare…

    Väntan för mig var en pina… en djävulsk pina…

    Om du vill maila mig privat så kan du göra det på vem_e_vimsig@yahoo.com

    När du väl sen får ditt besked.. även om det är cancer du har.. så ska du veta att beskedet är så skönt att få.. det låter inte klokt.. men då försvinner alla tvivel.. all oro etc. För då vet man att nu sätter de igång att få mig frisk…

    Kramar i massor Pysis

Kommentera

