Röd tröja för Burma

Idag ser jag ut så här:

pysan-i-rod-troja.JPG(länkar till DN och de röda tröjorna tryck på bilden så hamnar du på artikeln.)

Vill man läsa så kan man gå in på denna bloggen: Hon skriver mycket om Burma.

burma.JPG

Om ni klickar på bilden kommer ni till den internationella namninsamlingen för Burmas folk. De ska inte förtryckas längre!!!

Genom att jag bor där jag bor.. så har jag svårt att demonstrera.. jag kan inte ta mig till Stockholm.. hade jag kunnat hade jag gjort det…

Uppdatering:

SvD skriver om döda i Burma och även om att omvärlden protesterar.

Diktaturen är fruktansvärd.

Andra bloggar om: , ,

17 svar

  1. Tack gulliga. Tjusigt du var i rött!..*ler*

  2. Margareth Osju Arverud – Fotouppmaning – BILDBLOGGA I RTT/ORANGE IDAG.

    Amatörfotografer, photoshopsfantaster, mobilkameraanvändare, bildarkivssparande bloggare. Eller, bäst att skriva. Till er bildbloggare och alla ni andra bloggare. BILDBLOGGA I RÖTT/ORANGE IDAG. 
    Jag lägger upp någ

  3. Gör inget alls, du är med ändå. Så är det bara, alla som inte kan demonstrera men VILL är med. Kram

  4. MOS: Ja.. det är viktigt.. både jag och maken är rödklädda…

    Kan också tala om att jag har en röd munkjacka.. så det blir dubbelt budskap….

    Kram Pys

  5. Uno: Ja.. jag har gjort det jag har kunnat….

    Stor kram till dig.. att du nu har hittat hit.. återkom gärna…

    Kram Pys

  6. Hej! Då behöver jag inte fundera på vad jag skall ta på mig ikväll när vi skall på fina krogen och fira av en blivande pensionär, det blir ”den lilla röda”. Självklart visar man sin solidaritet. Kram Gunsan

  7. En röd munkjacka – kan det bli bättre. Jag ska gå ut och ta en första promenad idag sedan sjukhusvistelsen… funkar det så åker jag till Medis, och demonstrerar för oss båda 😉

  8. Gunsan: Låter alldeles underbart med ”den lilla Röda”

    Mamman: Ja, det var ju så jag tänkte….

    Nu ska jag iväg och handla resten.. inför kvällens begivenheter…

    Kram Pys

  9. Super bra pysan,, vi är det röda gänget..

    Innerlig orangeröd Burma Kram

    Tindra66 Tindra-Annette Broström, sunne

  10. Tindra-Annette:
    Klart.. detta är för en bra sak….

    Kram Pys

  11. bloggerisvar: Du gör redan så mkt med det du bidragit med =)
    Väntar också på svar, det är lite surt…politiker pratar om att nå ut, men när man väl skriver till dem så svarar de inte tillbaks eller dröjer väldigt länge. Det är synd.

    Det var ganska mkt rött ute idag, rött är nsygg färg dessutom 🙂
    kram på dig!

  12. Hejsan!
    Utan att veta ngt om denna ”röda dagen”, så har jag haft en illande röd t-shirt idag….vad passande!
    Skulle oxå gärna ha demonstrerat, men bor vid ”Världens ände”…=)
    Har satt in en liiiiten slant på insamlingen…men bättre än inget alls tänkte jag….svårt med slantar just nu…=(
    kramar ia

  13. Ja du ser riktigt cool ut med röd tröja, snus under läppen (för du har väl det på fotot!!??) och din Magnus Uggla-frissa.

    En röd kram från me´

  14. Marcus: Jag inser att jag nog inte kommer att få svar…

    Ia: det var bra.. att du har burit rött.. fast du inget visste… en slant är alltid välkommet…

    Fröken West: Ja.. jag är så himla krullig.. (värre än Uggla, måste medges).. japp, kronan lös ligger under läppa… det är gött…

    Kram Till er alla..
    Pys

  15. Jag var den enda opå jobbet som hade röd tröja!
    E

  16. Evis: Ja.. du var i alla fall iklädd röd tröja.. sträck på dig…

    Kram Pys

  17. Free Burma!
    International Bloggers’ Day for Burma on the 4th of October

    International bloggers are preparing an action to support the peaceful revolution in Burma. We want to set a sign for freedom and show our sympathy for these people who are fighting their cruel regime without weapons. These Bloggers are planning to refrain from posting to their blogs on October 4 and just put up one Banner then, underlined with the words „Free Burma!“.

    http://www.free-burma.org

Kommentera

