Kändisar mot cancer

Läser Aftonbladet idag och den här artikeln.

Blir glad när jag ser att kändisar ställer upp. Detta året har de också sett faran med prostatacancer och därför så gör de en kalender med en kvinnlig och en manlig kändis.

Detta tyder på medmänsklighet.. och jag hoppas att de får ihop en del pengar.

Samtidigt så hoppas jag att pengarna kommer att gå till befolkningen i hela landet och inte bara i Stockholm. För pengarna hjälper Centrum för genusforskning på Karolinska institutet. Jag hoppas att det som de hittar där även kommer ut till alla läkare i hela landet och att de tar till sig den nya forskningen om kvinnan och hennes sjukdomar. För vi kvinnor har andra symtom och vår kropp är annorlunda än vad mäns kroppar är.

I morgon är det oktober. Vet inte hur jag kommer att reagera iår.. förra året orkade jag inte se galan… får se om jag orkar iår…

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 svar

  1. Tror det är väldigt bra när även kändisar ger sjukdomen ett ansikte.
    Kram!

  2. Znogge: Ja, det är ju det…

    Kram Pys

Kommentera

