1:a Oktober

Idag är det oktober. Idag tänds Globen i rosa..

Jag bor inte i Stockholm.. men jag kan tänka mig att när Globen tänds i rosa så ser den ut som ett gigantiskt bröst.

Är det någon som kan tala om för mig om jag har rätt?

Cancerfonden börjar idag att sälja de rosa banden. Ett rosa band kostar 20 kronor och 1 miljon band är beställda.

Fast det är bröstcancer som är i focus denna månad och alla pengar som kommer in.. så är det cancerfonden som står bakom.

Förra året kom det in nästan 39 miljoner.. det är mycket pengar som går till att försöka utrota de där jävla knölarna med.. för fast det är bröstcancern som är i focus så är det så att alla pengar som kommer in genom Rosa bandet inte bara går till bröstcancern. Det går till barn, män med prostata, hjärntumörer, lungcancer, skelett, lever, bukspottkörte, tarm.. ja, det går alltså till all sorts cancer

Ha det i skallen när ni går och handlar idag. Vill du bidra så köp ett rosa band..

För cancern ska utrotas.. eller i alla fall så ska de som drabbas av cancer ha bättre överlevnad.. och det blir så om man kan forska på cancern. Tänk hur långt de bara har kommit med utvecklingen av cytostatika i dagsläget…

Sänder också en hälsning till alla mina Ronden 5 vänner… ni som gjorde dagen roligare… Ni vet vilka ni är.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Ett band ska inköpas, den saken är klar! Tänk om alla blir sålda. Då ger bara det 20 miljoner kronor!
    Ha en fortsatt bra kväll!

  2. Znogge: Ja, jag ska också ha ett.. fast de hade inget i affären idag.. jag frågade efter det…

    Ja.. bara det blir 20 miljoner… ofantligt mycket pengar

    Kram Pys

  3. en rosa glob… kan va vackert men inte jämt.. men viktigt är det med att få saken belyst cancern alltså.

  4. Hej Pysan hur jag hittade hit vet inte jag.
    Men ack så viktigt med pengarna till cancerforskningen.
    Har varit haft gyn-cancer 2 gånger på raken t.o.m, det var som du skriver ” inte roligt”.
    Rosa bandet är jättebra men jag skulle vilja ha ett band för oss alla.
    Det finns ju olika färger.
    Träffade flera av din ”medsystrar” på Mösseberg kurort där man behandlade våra stora lymfödem.
    Det kommer ju sånt oxå om man har otur….
    kommer att tassain till dig flera gånger.

    Wanja

Kommentera

