Magont och tankar

Sitter här och läser nyheter och bloggar lite…

Bloggar om Aftonbladets sätt att uppdatera sitt bloggverktyg.

Det är då det händer.. magen snörps ihop.. nerverna på helspänn och jag känner att jag får huvudvärk.. bara så där.. för nu har min hjärna arbetat på egen hand igen… Jag ska till återbesök till kirurgen. Detta gör att jag nästan får panik. Kirurgen är en mycket trevlig kvinna, dessutom förstår vi varandra för vi är skåningar båda två. Fast jag mår inge bra… detta är första gången som jag nästan får panik att gå till sjukvården..

Vad kommer att hända.. kommer hon att skicka mig på ytterligare undersökningar.. kommer de att hitta något… Jag har ont i tumörstället och i axeln (vanligt att man får ont i axeln efter det att lymfknutorna är borttagna) fast jag tror att jag har metastaser.. Kan jag begära en ny skelettscint? Dessutom vill jag nog när jag ändå är igång ha ett nytt ultraljud över levern.. och så gärna en CT över skallen..

Fan, jag vill inte.. men jag inser min begränsning.. jag måste.. för om jag ska få lite ro i själen så måste jag.. för just nu har jag ingen ro…

Tamoxifenen gör ju att jag måste upp och kissa på nätterna, det är en liten biverkan, det är då när jag har lagt mig igen som tankarna kommer… fast jag är trött..

För tänk om jag har metastaser…

Dessutom vill jag träffa plastiken.. så jag vet när jag ska få en ny tutte och vilken typ av operation det blir. Ska jag ha en lambå så måste jag vara snusfri i tre månader innan.. och det betyder att jag måste ha tid att sluta snusa… men då har jag i så fall ett mål med att sluta…

Behöver en kram idag känns det som….

Andra bloggar om: , , , , , ,

23 svar

  1. Vassego, här kommer en varm go kram!
    Och en liten pöss.

  2. Du får en kram från mig också. Förstår att du inte kan koppla av. Min hjärna hade också jobbat.

  3. Vb: Tackar och pössas tillbaka

    Rosa: Ja.. det är ingen hejd på aktiviteten däruppe nu..

    Kram Pys

  4. Kära Pys
    Stoooor kram från mig!!

  5. En stor medkännande kram från mig med! Gunsan

  6. Skickar en massa massa massa massa krmar som du kan ta när du känner att du behöver det gumman.
    Tänbker så mycket på dig!
    Kra´misar Malin

  7. Den största och varmaste kram kommer här! Det är väl så att oron aldrig släpper helt och särskilt om man inte mår riktigt 100. Magkänslan kan man ju aldrig riktigt bli fri…

    Tänker på dig och läser din blogg ofta trots att allt kring din sjukdom skrämmer mig oerhört mycket. Tack för att du delar med dig! Än en gång STOR KRAM!

  8. Lena: Ja..Så här är livet efterår.. man kommer inte ifrån det även om man vill…. skit!!

    Gunsan: Tackar… alla kramar är av godo känner jag…

    Malin: Jag har dig i tanken också.. det vet du om…

    Kramar er allihop tillbaka…/Pys

  9. Sweetie: Ja, cancer skrämmer.. men om ingen vågar prata eller skriva om det så blir det ännu mer skrämmande..

    Jag började en gång skriva om min knöl.. för att få ut alla tunga tankar… det har resulterat i en mycket lång blogg.. får se vad som händer med den…

    Kram Pys

  10. Stor värmande, stärkande kram får du av mej. Stå på dej så du får alla undersökningar du vill ha!
    Kram Alexandra!

  11. Alexandra: Jag vet.. men jag vet inte om jag pallar…

    Jag som cancerpatient har en del rättigheter..

    Kram Pys

  12. Tjena Tjejen! Det värsta med post-cancer ångest är att den kommer när man minst anar det… Tänker på dig!

  13. Reiki-Master: Ja.. och detta ska jag lära mig att leva med…
    Och maken som blir orolig så fort jag får feber…

    Detta är inte kul…

    Kram Pys

  14. KRAAAAM!

    Ibland går det upp o ibland ner, så e det bara

    finns här!

  15. Soulis: Jag vet det… och du stöttar..

    Kram Pys

  16. Kramar hjärna om dig. Hoppas det löser sig, och allt är bra.
    Höstkramar/Anita

  17. Sluta snusa nuuuuu!!
    Kramar
    E

  18. En kram från mig med. Känner du dig orolig så kräv undersökningarna som kan lugna dig. En bra läkare borde förstå…
    Kram!

  19. Anita: Det löser sig med tiden.. det är mina egna tankar jag måste brottas med…

    Evis: Nä.. inte förrän jag vet vilken operation jag ska få…

    Znogge: Ja, för jag ska ta upp det med henne…

    Kram till er alla tre..
    Pys

  20. Här komer ännu en stoooor kram!
    Tänker på dig…..

  21. Ia: Tack… Håll tummarna för mig idag…

    Kram Pys

  22. Skickar även jag en härlig varm kram till Pys *kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!*

    Tack för att du finns, och för att du alltid skriver fina små kommentarer när man som mest behöver det. Läser ofta din blogg, men orkar inte alltid kommentera så mycket själv.

  23. Sömnlös: Jag vet hur du har det..

    Jag läser din blogg dagligen..hjälper en kommentar från mig så blir jag jätteglad.. att jag har kunnat komma med något…

    Kram Pys som är jätteglad över kommentaren från dig…

Kommentera

