Återbesök med viss oro

Återbesök hos kirurgen var en mycket trevlig händelse.

För in kommer den glada doktorn.. hon får syn på min frisyr och utropar att oj, vad krullig du har blivit.. är det ditt riktiga och så krulligt har jag aldrig sett innan… Inte ens bröstsjuksköterskorna hade sett så krulligt hår.. fast jag var ju krullig innan.. men nu är det värre.. eller mindre krullor eller hur jag nu ska uttrycka mig..

Sen pratade vi om mina lungor.. och hon var så glad att det såg så fint ut.. jag tog upp det här med skelettet, att jag har ont under ärret. Detta trodde hon var en kombination av tamoxifenen och strålningen. För man kan få ont och ha ont ett bra tag efteråt. Hon frågade också när jag slutade med strålningen och det var ju i januari.. men då kan jag lugna dig med att smärt kan man ha ett år minst efter strålningen.. för tydligen så fortsätter cellerna att jobba som under strålningen och det kan de göra länge efteråt. Det är därför man strålas. Så sa hon också att de hade tittat ordentligt på min CT och då även på skelettet. CTn ger också en mer detaljerad bild än om jag gör en skelettscint… så det var bara positivt.

Så sätter hon upp mig på besök till plastiken i vår. Så då ska det diskuteras nya tuttar. För som hon sa.. den andra behöver lyftas *asg* så det gör de samtidigt… hurra.. jag kommer att få en helt ny byst…

Det enda som var lite negativt är att jag har ont i min axel. Och nu ska jag få träffa sjukgymnasten på sjukhuset istället som vet hur det är med just bröstcancerpatienter och vilka övningar som kan vara bra för just mig. För jag är ju högerhänt och använder armen jättemycket. Fast när jag skriver på datorn använder jag båda händerna lika mycket.. men musen sköter ju höger om…

Jag kommer att bli kallad till mammografi om ca ett år och sen återbesök till bröstsjuksköterskan och inte till doktorn.. om det inte är något som de hittar då.

Så det var min dag.. idag lyser solen och sonen är hemma för ont i halsen och snorig..

Andra bloggar om: , , , , , , ,

17 svar

  1. Jag håller alla mina två tummar för att allt ska gå bra för dig. Inte undra på att du är glad, när du fått ett sånt härligt besked! Kramar

  2. Niki: Ja.. jag jublar.. jag går som på moln…

    Jag är lycklig.. bättre kunde det inte bli.. och hon är go.. min doktor….

    Kram Pys

  3. KRAMAR! Till och med solen lyser med dig idag Pysan!

    Oh… jag blir så glad för din skull!

    Hittar inte riktigt orden… IIIIiiiiiiIIIII!

    HURRA!!!!!

  4. Mamman: japp.. tar en öl.. eller tre.. beror på… för det ska firas… jobbar hela helgen….

    Jo, jag är glad.. jätteglad.. inga jävla metastaser någonstans… fatta.. jag har svårt med det…

    Kram Pys

  5. Vad många trevliga datum du kommer ha att fira resten av livet! Det här är ett av dem!

    En öl låter bra…tre låter bättre.

    Själv satsar jag på kylskåpskall mjölk till nybakade kanelbullar längre fram…en annan är ju så nedra präktig😉

  6. HÄRLIGA NYHETER!!!

    DET ÄR VERKLIGEN VÄRT ATT FIRA :-)!!!

    KRAM //Z

  7. En bra dag med verkligt goda nyheter!
    Kramar!

  8. Mamman: Ja, många underbara datum blir det…

    Är inne på tredje ölen.. och mår himla bra…

    Kram Pys

    Zakyntos: Ja.. jag mår så bra.. ingen lite knöljävel någonstans… så här firas det ikväll…

    Ska ju jobba 5-9 oktober…. så det blir hela helgen.. firar idag istället…

    Kram Pys

  9. znogge: Ja.. jag är så jävla gla….
    Kram Pys

  10. Jag är så glad för din skull Pysan :)))))

    Jag har fortfarande smärtor i käken där jag strålades….trots att det är 11 år sedan…så det lär jag nog få dras med.

    Kram

  11. Rose-Marie: Jag vet vad den smärtan har med sig…

    Vi får hålla samman…

    Pöss Pys

  12. Ååå, vad härligt att läsa inlägget. Blev jätteglad för din skull. Du har något att fira. GRATTIS!

    Bra att du skrivit om Burma, ofattbart hemskt att detta kan inträffa.
    Har själv legat lågt med bloggandet och inte lyckats få ihop någon text om grymheterna.

    Kram till dig

  13. Grattis myspys, vilka härliga nyheter!!!!! *gör en glädjedans inombords*

    Härligt också med en ny tutte.. och ett litet lyft på den gamla *ler*

  14. Lisalill: Ja, firades med lite öl igår.. ska ju jobba hela helgen…

    Burma väcker känslor i mig… tycker inte om diktaturer.
    Däremot munkarnas sätt.. att utan ord bara marschera..

    Sömnlös: Jag.. nu är det bara du som ska få må bra också…
    För det tycker jag att du är värd.. älskade vän.. du är i mina tankar…

    Det kommer nog på bloggen också.. vad det lider.. om mina tuttar…

    Kram till er båda Pys

  15. graaaaattis!!!
    jättekram lotta

  16. Härligt besked! Solen skiiiiiner :o)
    KRAM från en vän på 00-listan…

  17. Lotta: Tackar

    Katja: Ja.. visst är det…

    Kram Pys

Kommentera

