Jobbar hela helgen

Idag mår jag bra.. det var så glädjande besked hos doktorn igår.. så vi tog några öl.. för att fira.

Dessutom är det så att jag jobbar hela helgen. Med start ikväll. Så jobbar jag dag i morgon och på söndag jobbar jag en sån där dum tur. De dumma turerna är de delade turerna. Ja, det förekommer fortfarande delade turer inom vården. Man börjar 7 och jobbar till 12, sen går man hem och så börjar man igen klockan 16 och jobbar till 21. Det är tio timmar.. men med vila emellan.

Sen på måndag jobbar jag 7-14 och tisdag jobbar jag kväll igen. Mycket pengar blir det.

Så i morse fick jag sovmorgon. Det var skönt

Andra bloggar om: , , , , , , ,

8 svar

  1. Klart ni skulle fira med några öl efter så bra besked. Hoppas helgen blir skön trots allt jobb. Om inte annat så är det sköna pengar;-))
    Kram!

  2. Znogge: Ja.. det är ju så jag också tänker… Sköna pengar i slutet av november… Får vänta länge…

    Kram Pys

  3. Vad härligt att ni fick fira lite….:)
    De där delade turerna är en förbannelse, det tyckte iaf jag när jag jobbade…..timmarna emellan hade man´ingen riktig nytta av….ingen vila där inte!!!
    Man tror knappt att de finns kvar längre, men det är ju pengarna som styr, billigt ska det va…:(
    Du får unna dig lite extra när pengarna kommer, lite kläder, ngt bra att läsa eller ngt extra gott att äta o dricka!!!
    Pussar o kramar….

  4. Ia: Ja… jag får se vad jag gör.. än är det inte så mycket.. men jag har några helger till att jobba.. och då gör jag det… de där delade turerna är för att kunna dra ner på personalen…

    Kram Pys

  5. Det gäller att ta vara på guldstunderna. Så roligt att det var bra besked!
    Kram:)

  6. Madonnan: Ja.. det var så skönt att allt är bra…

    Kram Pys

  7. Grattis till bra besked!!!
    Kram
    L

  8. Lena: Tackar.. hoppas att du också kommer att få bra besked i fortsättningen du också…

    Kram Pys

Kommentera

