Sex och cancer

Jag brukar inte läsa DN.. men idag gick jag in där för det var något som fångade mitt öga.. väl där så hittar jag en artikel om en tjej som har bröstcancer och som berättar om sexet..

Jag känner igen mig.. i mycket av det hon skriver.

Hon har fått ta bort båda brösten, men fått nya, och så även äggstockar och livmoder. Hon har haft den genetiska formen av bröstcancer. Det har inte jag.. jag har bara tagit bort ett bröst och ännu inte fått något nytt.

Däremot har vi genomgått samma behandling.. fast lite olika ändå.. för ingen behandling är den andra lik..

Man är en klimakteriekärring.. man blir sur och grinig… så där känner jag också igen mig.. och så tröttheten…

Så var de det där med sex… sex är skönt.. sex är rogivande (iaf efteråt) och det är himla trevligt…

Fast hur kvinnlig känner man sig om man bara har ett bröst?? Hur kvinnlig känner man sig när hormonerna inte vill vara med på samma sätt???

Sex blir det ändå… fast jag inte känner mig så kvinnlig…

Andra bloggar om: , , , , , ,

8 svar

  1. Bortsett från att ja har båda brösten kvar så känner ja igen mig. Man känner sig inte så kvinnlig när man är ärrad lite här o där (både av op o smått brännskadad).
    O det hormonella tjafset ska vi inte ens gå in på….suckar djupt.
    BRA bloggat
    kram

  2. Jag tycker det finns så många modiga och starka kvinnor som kan stödja och stötta andra genom att berätta! Imponerande att ni orkar!
    Kram!

  3. Soulis: Ja… det är ju så här… man får ta det som det är.. och gubbarna är så goa att det stannar hos oss…
    Ja.. ärrad är man.. och brännskadad har man varit.. men det har börjat blekna…

    Znogge: Ja.. jag kände att jag var tvungen.. jag vill fortsätta skriva om min cancer.. och det ger mig styrka i min sjukdom..

    Kram till er båda två…
    Pys

  4. Hej!! Det var jag som intervjuades i dn å det va kul att du läste det. Lycka till med insamlingen å alla ni andra lycka till med erat långa framtida liv!!!! KRAM

  5. Jeanette: Vad glad jag blev att du la en kommentar hos mig…

    Du sätter orden på det viktiga…

    Kram Pys

  6. Du är välkommen å kontakta mig när du vill!!! KRAM

  7. http://www.brostkampen.se

    reklamera gärna lite,
    så hjälper vi till allihopa.
    Kram och lycka till <33

  8. http://www.brostkampen.se
    Reklamera gärna lite,
    så kan vi hjälpa till allihopa!
    Kram och lycka till ❤

Kommentera

